logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۲۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس قوه قضائیه:

راه اندازی پلیس قضایی ضروری است/ احیای صلاحیت شوراهای حل اختلاف

راه-اندازی-پلیس-قضایی-ضروری-است-احیای-صلاحیت-شوراهای-حل-اختلاف-

رئیس قوه قضائیه گفت:موضوع پلیس قضایی سال ها است مطرح شده اما با وجود پیگیری ها هنوز این امر اجرایی نشده است.

به گزارش موج رسا; آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان زنجان، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)اظهار داشت: مردم زنجان زبانزد دلدادگی به اباعبدالله الحسین (ع) به ویژه قمر منیر بنی هاشم هستند که این امر افتخاری برای مردم این خطه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انتخاب شور و شعور حسینی شایسته مردم زنجان است، بیان داشت: هویت واقعی مردم این خطه دلدادگی به امام حسین (ع) است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در بیان عاشورای حسینی بسیار شنیده ایم که عاشورا موجب احیای دین شد و اگر عاشورا نبود برای دین حیاتی نبود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برای دین چند وجود را می توان استفاده کرد، افزود: وجود حقیقی دین از کتاب و سنت نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه وجود ذهنی یعنی توده ای از باورها که در ذهن ها وجود دارد،افزود: وجود اجرایی در دین نیز یعنی اجرای آن در دین دیده می شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) پرچم اجرای دین بود که امام خمینی (ره) نیز چهل سال پیش این علم را برای پیروزی با انقلاب اسلامی برداشتند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امام پرچم اجرای دین و عدالت را برافراشت، افزود: در دوران طاغوت روابط حاکم بر اساس دین و آموزه های دینی نبود و در راس نظام اسلامی حاکمیت طاغوتی فعالیت می کرد.

وی با اشاره به اینکه از این پرچمداری 40 سال گذشته است، افزود: امروز زیباترین و جامع ترین تحلیل ها و بسیاری از واقعیت ها در بیانیه گام دوم انقلاب منعکس و کاستی های و راهبرد نظام اسلامی بیان شده است.

این مقام عالی قضایی اجرای عدالت را یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و افزود: اجرای عدالت باید با وجود همه دستگاه های اجرایی انجام شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فساد واژه قرآنی است که معنای آن خروج چیزی از اعتدال است، افزود: امروز وظیفه داریم در گام دوم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت تلاش کنیم.

آیت الله رئیسی برضرورت شرکت همه کارکنان و قضات در مسیر احقاق حق و عدالت تاکید کرد و گفت: در نقطه تحولی باید نواقص و مشکلات را بررسی و آن مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم در بحث فساد باید حل شود، افزود: تکریم قضات،کارمندان و ارباب رجوع در دستگاه قضایی اصل مهمی است چرا که کرامت و توجه کردن به افرادی که به دادگستری مراجعه می کنند ضروری است و باید مردم این کرامت را احساس کنند.

این مقام عالی قضایی افزود: حفظ کرامت و رفع مشکلات معیشتی کارکنان و قضات در دستور کار است.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ماموریت ما اجرای عدالت است و هر کاری که این ماموریت را تحت الشعاع قرار دهد،نباید انجام شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: موضوع پلیس قضایی سال ها است مطرح شده اما با وجود پیگیری ها هنوز این امر اجرایی نشده است که این امر ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از نقص های قوه قضائیه این است که به شکل هنرمندی فعالیت های انجام شده اطلاع رسانی نمی شود، افزود: باید جذب در دستگاه های مختلف به ویژه قوه قضائیه بر اساس شرایط قانونی باشد.

این مقام عالی قضایی بیان داشت: در سازمان اداری کشور جذب نیرو باید بر اساس عدالت باشد و جوانان باید این موضوع را احساس کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: بنای جدی برای تقویت شورای حل اختلاف داریم که تلاش می شود ظرفیت صلح و سازش را بیشتر از گذشته احیا کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر