logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۲۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
معاون قوه قضاییه:

حاکمیت باید روان کار اقتصاد باشد/ سمت و سوی کشور در جهت حمایت از تولید کننده است

حاکمیت-باید-روان-کار-اقتصاد-باشد-سمت-و-سوی-کشور-در-جهت-حمایت-از-تولید-کننده-است

معاون قوه قضاییه با اشاره به لزوم حمایت از تولید گفت: حاکمیت باید روان کار اقتصاد باشد.

به گزارش موج رسا; محمدباقر الفت معاون قوه قضاییه امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه اهتمام جدی برای حل مشکلات در این استان وجود دارد، اظهار کرد: دستگاه قضایی به خاطر وجود این قضاتمعاون قوه قضاییه:  و مسئولان قضایی به خود اجازه ورود به مسائل اقتصادی داده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری با تیز بینی از ده سال پیش به صورت جدی همه را به بحث اقتصاد توصیه کردند یعنی فعالیت هایی که اشتغال آفرین بوده و در حوزه اقتصاد ما را تقویت می کند.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه آخرین فرمایش ایشان منشور گام دوم بوده که بسیار صریح تر از گذشته تعیین تکلیف کرده است، عنوان کرد: باید رویکرد جدید در مسئولین و کارگزاران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده است، گفت: ایشان فرموده که اقتصاد ضعیف نقطه ضعف و زمینه نفوذ است.

این مسئول با اشاره به اینکه با عملکرد ضعیف اقتصاد را از درون و بیرون دچار مشکل کرده است، ادامه داد: خوب است این بیانیه و راه حلها را همه به عنوان تکلیف روزانه هر روز مرور کنیم چرا که این منشور با بقیه بیانیه ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه این بیانیه برای همه حرفها و مشکلات راه حل دارد، گفت: اگر ما سراغ این راه حلها نمی رویم بحث دیگری است چرا که رهبری  تاکید کرده اند که باید سیاست ها و رویکردها را تغییر دهیم.

الفت با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی کشور ما فرهنگ اقتصادی نیست، عنوان کرد: ما نه کشور صنعتی بودیم و نه یک کشور تجارت محور و نه یک کشور کشاورزی و دامپروری به معنای واقعی کلمه و آن چیزی که الان به صورت جدی داریم مرهون زحمات مدیرانی است که از سال ۴۸ تاکنون فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه ما در گذشته صنعت گر آموخته و تحصیل کرده نداشتیم، افزود: دانشگاه با صنعت ارتباط نداشته یعنی صنعت استادکاری داشتیم و این صنعت نمی تواند نیازهای روز را برطرف کند.

معاون دستگاه قضا با اشاره به اینکه باید جایگاه خودمان را بشناسیم، گفت: مقام معظم رهبری با شناخت وضعیت تاکید کردند که به اقتصاد بپردازیم، بعد از برجام بیانیه ای از طرف رهبری منتشر شد که اخرین فراز اینگونه بود که این برجام و توافق دردی دوا نخواهد کرد و این نشست ها ما را به سمت استقلال واقعی نمی برد و تنها راه نجات اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکحاکمیت باید بر اینکه حاکمیت باید روان کار اقتصاد باشد، تصریح کرد: ما اگر احساس می کنیم ولایت مدار هستیم باید عمیق تر فکر و عمل کنیم هرجا عمل کردیم استقلال ایجاد شد.

الفت با اشاره به توان دفاعی کشور تاکید کرد: در مسائل دفاعی جایگاهی در دنیا پیدا کردیم و روی ما حساب می کنند این توسعه یافتگی به خاطر این بوده که فعالان این بخش خود را تابع رهبری می دانند ما هم باید به این جایگاه برسیم و فرامین رهبری را لازم الاجرا بدانیم.

وی بیان کرد: سمت و سوی کشور و نگاه مدیران کشور در جهت حمایت از تولید کننده است، شاید سرعت کار کم و به موقع عمل کردن نیست و درک صحیح از وضعیت نباشد اما در مسیری قرار داریم که اراده حمایت کردن پیدا می شود.

این مسئول با اشاره به قانون توسعه ششم اظهار کرد: این قانون تکلیف جدی برای همه کارگزاران ایجاد کرده است و ما در ۵ سال آینده باید اینگونه عمل کنیم، این نگاه بهترین رویکرد است به شرطی اینکه به قانون برنامه بپردازیم.

وی با بیان اینکه برای سه قوه وظایف مشخص شده است، افزود: وظایف قوه قضاییه حمایت قضایی و حقوقی از سرمتیه گذاری مشروع و مبارزه با فساد اقتصادی است که بعد از ابلاغ تکالیف در قالب دستورالعمل صادر شده و تمام بخشهای قوه مسئول به انجام حمایت شدند.

الفت با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی و استانی اقتصاد مقاومتی گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است، ورود دستگاه قضایی اطمینان بخش بوده در صورتی که شاید گفته شود دیرهنگام بوده است به طوری که دو جلد کتاب گزارشات استانها جاپ شده است.  

وی با بیان اینکه قضات ما اموخته شدند تا از قانون به نفع منافع ملی استفاده کنند، افزود: امیدوارم این موضوع همه جانبه شود و انتصابات قوه قضاییه نیز در این راستاست.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: خوشحالم عملکرد همکارانم در استان مورد تایید مسئولان دیگر و تولیدکنندگان است و از طرفی ذخیره دانایی در مدیریت بخش خصوصی زنجان بالاست.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل اعمال مدیریت های سنتی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است، اظهار کرد: باید به فناوری روز اعتماد کنیم. امروز دیگر تخصیص ارز یا گواهی تخصیص ارز ضرورتی ندارد در تهران انجام شود.

الفت با اشاره به اینکه امروز قوه قضاییه نیروهای فعال و توانمد دارد، خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم هم پای تولید کننده باشیم و اگر بخواهیم اقتصاد رونق یابد باید مردمی شود.

وی با اشاره اینکه باید مردم را مشارکت دهیم، تصریح کرد: برای استفاده از سرمایه های خرد هیچ برنامه ای وجود ندارد، امروز بانک جهانی توصیه می کند که از سرمایه های خرد استفاده کنید به طوری که وقتی از سرمایه های خرد استفاده می کنید از نظر روحی و روانی همراه سرمایه گذاران می شوند.

معاون دستگاه قضا با بیان اینکه سیاست گذاری ما طوری نیست که همه ۸۰ میلیون نفر از همه منافع کشور بهره مند شوند، گفت: تلاش کنیم در برنامه ها دخالت سرمایه های خرد را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز چشم فعالین اقتصادی به بانکها و فعالین اقتصادی است، ابراز کرد: تا زمانی که دنبال پول پاشی هستیم به جایی نمی رسیم.  چرا به مردم یاد نمی دهیم به جای خرید سکه در شرکتها سرمایه گذاری کنند.

الفت با اشاره به اینکه باید مدیران تولید هم دچار تغییر شوند، افزود: نباید تولیید کنندگان به ما به عنوان قیم نگاه کنند، دولت باید دنبال فعالین اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق سامانه ماده ۷۳ ایجاد شده است، افزود: شعبه ای برای رسبدگی به مسائل تجار مدنظر رئیس قوه است، دستور صادر شده و دوره های آموزشی ویژه برگزار می کنیم.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر