logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۲۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

مداحان در تبیین پیام عاشورا نقش بی بدیلی دارند/ تامین شبانه‌روزی ‌امنیت هیئت‌های عزاداری‌

مداحان-در-تبیین-پیام-عاشورا-نقش-بی-بدیلی-دارند-تامین-شبانه‌روزی-‌امنیت-هیئت‌های-عزاداری‌

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مداحان در تاثیر گذاری در دین و سبک زندگی مردم گفت: مداحان در تبیین پیام عاشورا نقش بی بدیلی دارند.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش در نشست صمیمی با شعرا و مادحین اهل بیت (ع) استان زنجان با تسلیت ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان امام حسین (ع) خدمت به آستان امام حسین(ع) را افتخاری برای خود و کاکنان نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: عزاداریهای استان زنجان نمونه یک مکتب فکری تاثیرگذار در جامعه است.

وی با اشاره به ابعاد نهضت عاشورا و تاثیر گذاری آن در جامعه افزود: اولین بعد روحیه انقلابی گری امام حسین (ع) است و دومین بعد روایت گری نهضت عاشورا توسط حضرت زینب (س) است که اگر ایشان نبودند نهضت عاشورا این چنین جهانی نمی شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه نهضت عاشورا با روایت گری حضرت زینب (س) تکمیل شد، تصریح کرد: مداحان اهل بیت(ع) با تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی نقش اساسی در روشنگری جامعه دارند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مداحان در تاثیر گذاری در دین و سبک زندگی مردم اظهار داشت: ایام ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای انسان‌سازی و عبرت‌گیری از عاشورا است و درس گرفتن از نهضت عاشورا باید در جامعه نهادینه شود که این امر یک لازمه اساسی در جامعه است و همگان باید به این مسئله اهتمام بورزند.

بیشتر بخوانید:

چرا حادثه کربلا رخ داد؟

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه مداحی ذکر نهضت عاشورا و امام حسین (ع) گفتن یکی از ادوات گفتمانی نهضت عاشورا است، افزود: در حقیقت در قیام عاشورا و انقلاب بزرگ امام حسین(ع) درس‌ها و پیام‌های مهمی وجود دارد که تبیین فلسفه و اهداف این انقلاب بزرگ و قیام تاریخ‌ساز یکی از مهمترین وظایف مداحان و ذاکران حضرت سیدالشهدا علیه السلام است.

وی تصریح کرد: در حقیقت ذکر مصیبت جزء وظایف اصلی مداحی‌هاست، اما همان طور که از عنوان مداحی مشخص است ذاکران باید در عین بیان مدح اهل‌بیت(ع) به صفات نیکوی آن‌ها بپردازند. بیان این خصوصیات می‌تواند زمینه‌ای برای ترویج خوبی‌ها میان مردم باشد، چون مخاطب همان طور که اشک می‌ریزد، دچار شوری در درون می‌شود که اگر مفاهیم مهم و خوب را دریافت کند، می‌تواند از اثر موضوعات و مطالب هم بهره‌مند شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه احساس امنیتی که توسط مداحان در جامعه تولید می شود خیلی مهم و تاثیر گذار است، تصریح کرد: انجام اقدامات امنيتي ، ترافيكي و انتظامي پليس  در ايام شهادت سالار و سرور شهيدان حضرت اباعبدا.. حسين(ع) و دهه اول  محرم از بهترين ماموريت هاي پليس است. 

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه روایتگر نهضت سرخ عاشورا مداحان هستند افزود: مداحان و شعرا در ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) ، فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویش های جدید در جامعه نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه مداحان رسالت و مسئولیت مهم و خطیری در قبال تربیت دینی و ایجاد شور و نشاط حسینی بر عهده دارند، افزود: دسته عزاداري حسينيه اعظم زنجان كه همه ساله در روز هشتم و يازدهم محرم با حضور صدها هزار نفر مردم استان وهموطنان ساير استان ها و حتي مسلماناني از كشور هاي ديگر برگزار می شود نمونه واقعي عشق به ادامه راه و قيام حسين(ع) و ياران باوفايش مي باشد.

وی بر اهميت همكاري مردم و هيئت‌هاي عزاداري با پليس در برقراري نظم و امنيت مراسم تاكيد كرد و گفت: همراهي و همكاري مسئولان هيئت‌هاي مذهبي، مساجد و تكايا باعث خواهد شد تا شاهد اجراي مراسماتي باشكوه، منظم و در نظم و امنيت كامل باشيم.

سردار جهانبخش اظهار داشت: تمام تلاش خود را در اين ايام به كارمي گيريم  تا بتوانيم به نحو مطلوب امنيت اين عزاداريها را تامين و تداوم دهنده راه سرور وسالار شهيدان باشيم.

همچنین شهرام مقدم رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان بر تعامل هیئات مذهبی و پلیس در راستای جلوگیری از نفوذ خرافه پرستی در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تاکید کردند.

در این دیدار همچنین مادحان مشهور استان "ولی اله کلامی ، " غلامرضا عینی فر " ، نوربهمنی " و سایر مادحین با تقدیر از اقدامات پلیس در تامین نظم و امنیت جامعه و مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تقدیر کردند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر