logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان:

واحد علمی کاربردی دادگستری زنجان تعطیل می‌شود

واحد-علمی-کاربردی-دادگستری-زنجان-تعطیل-می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: مرکز علمی و کاربردی واحد دادگستری استان زنجان بر اساس تصمیم مدیران استانی این نهاد تعطیل می شود.

حسن طغرانگار در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مصوبه شورای  عالی اداری اظهار کرد: 9مرکز آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان طبق مصوبه شورای اداری تعطیل می شوند.

وی با اشاره به اینکه واحد دادگستر شامل مصوبه شورای عالی اداری نیست ابراز کرد: مرکز علمی و کاربردی واحد دادگستری استان زنجان بر اساس تصمیم مدیران استانی این نهاد تعطیل می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با شاره به اینکه در واحد دادگستری فقط رشته حقوق تدریس می شود و این رشته انحصار این واحد است، افزود: بعد از تعطیلی مرکز علمی و کاربردی واحد دادگستری رشته حقوق در واحد جهاد دانشگاهی زنجان ارائه می شود.

وی با اشاره به جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی وکاربردی واحد دادگستری و اسقبال بالای دانشجویان از رشته حقوق، خاطر نشان کرد: احتمال رشد جمعیت دانشجویی واحد جهاد دانشگاهی زنجان وجود دارد و احتمالا تعداد دانشجویان جهاد دانشگاهی به 1000نفر برسد.

طغرانگار با اشاره به شبهه مطرح که آیا واحد دادگستری طبق رای شورای عالی اداری باید تعطیل شود ابراز کرد: در مصوبه شورای عالی اداری عنوان تعطیلی مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی ذکرشده است.

وی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری که مرکز علمی و کاربردی واحد دادگستری را خارج از مصوبه شورای عالی اداری دانسته است، افزود: با حکم دیوان عدالت اداری مشکل جذب دانشجویان واحد دادگستری حل شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان بیان اینکه در استان زنجان مدیریت عالی و قضایی استان تمایل چندانی به ادامه کار مرکز ندارند خاطر نشان کرد: به نظر مسئولین، دادگستری وظایف حاکمیتی را برعهده دارد و باید آنها را انجام دهد و نیازی به ورود مستقیم در امر آموزش برای دادگستری وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز دادگستری در جهت اتمام دروس دانشگاهی دانشجویان آن مرکز ابراز کرد: تعطیلی مرکز علمی کاربردی دادگستری زنجان به دلیل نوع نگاه مدیریتی مدیران استانی این نهاد است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر