logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۲۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

برخورد قاطع و قانونی پلیس زنجان با هنجارشکنان در مراسمات عزاداری

برخورد-قاطع-و-قانونی-پلیس-زنجان-با-هنجارشکنان-در-مراسمات-عزاداری-

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به تدابیر پلیس در ماه محرم گفت: پلیس با هنجارشکنان در مراسمات عزاداری در زنجان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل حسینیه اعظم زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) با بیان اینکه پلیس در همه مناسبت‌ها تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ می‌کند، اظهار کرد: بی‌تردید این تمهیدات در برهه‌ای از زمان از جمله در مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) برای پلیس یک تکلیف سازمان و قانونی است.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌گذاری به خادمان امام حسین (ع) بزرگ‌ترین افتخار برای پلیس به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: پلیس در همه شهرستان‌های استان به خاطر این ایام تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کرده است. رویکرد اصلی پلیس در این ایام، حفظ نظم و انضباط شهری و دسته‌جات عزاداری در زمان انجام مراسم است. علاوه بر این، امنیت منازل و خودروها نیز به واسطه تمرکز عاشقان اباعبدالله در مساجد و تکایا، جزو برنامه‌های اولویت‌دار پلیس به‌شمار می‌رود.

جهانبخش یکی از دغدغه‌های پلیس در ایامی که جمعیت زیادی در هسته مرکزی شهر تمرکز می‌کنند را موضوع ترافیک عنوان کرد و افزود: با توجه به ترافیکی که پیرامون هیئت‌های شاخص از جمله حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و سایر هیئت‌هایی که در پایتخت شور و شعور حسینی در این ایام به سوگواری سالار شهیدان مشغول هستند، شکل می‌گیرد، اگر این موضوع رعایت نشود باعث قفل شدن معابر و خیابان‌ها خواهد شد، به همین خاطر پلیس راهور و کلانتری‌ها مساعدت‌های خاصی را در این ایام دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم که پیرامون مسیرهای راهپیمایی با هماهنگی ارگان‌های ذی‌ربط مثل شهرداری، آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها، مکان‌هایی را برای پارک خودروها تعیین کنیم، یادآور شد: علاوه بر مراقب از خودروهای پارک شده در محل‌هایی که به همین منظور تعیین شده است، نظم‌بخشی لازم در این زمینه نیز انجام خواهد شد.

جهانبخش در رابطه با پیشگیری از رفتارهای ناهنجار در این ایام از جمله قمه‌زنی که باعث اثرات توهین‌آمیز نسبت به مذهب متعالی شیعه می‌شود، اظهار کرد: انتظار داریم عزاداران در کمال آرامش و در قالب دسته‌های عزاداری همچون حسینیه و زینبیه به عزاداری مشغول شوند. علاوه بر این یکی از اقدامات ارزشمند در این ایام اهدای خون است و چه بهتر است که با شعور حسینی در این مراسم حضور یابیم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده با رفتارهای هنجارشکنانه در حین مراسم عزاداری، برخورد قانونی در این زمینه صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: همه نیروهای پلیس در این ایام تلاش مضاعفی در ایجاد نظم و امنیت عزاداران و برگزارکنندگان داشته و در کنار این تامین امنیت به عزاداری نیز مشغول‌اند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر