logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۴۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرصنایع جهادکشاورزی استان زنجان:

مشکل بسته بندی همچنان مهمترین چالش حوزه کشاورزی است/ 150 واحد صنایع تبدیلی در استان زنجان فعال است

مشکل-بسته-بندی-همچنان-مهمترین-چالش-حوزه-کشاورزی-است-150-واحد-صنایع-تبدیلی-در-استان-زنجان-فعال-است

مدیرصنایع جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به فعالیت 150 واحد صنایع تبدیلی در استان زنجان گفت: مشکل بسته بندی همچنان مهمترین چالش حوزه کشاورزی است

بهاره دادلویی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; در مورد تعداد واحدهای صنایع فعال در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی اظهار کرد: در حال در استان زنجان 150 پروانه صنایع غذایی در استان داریم که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود بیش از 1400 کد  ISICداریم که همه این کدها می توانند فعال باشند بیان کرد: هر سال اولیتهای استان را در جذب سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی جهت جذب سرمایه گذار اعلام می کنیم.

مدیرصنایع جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: اولویت اصلی ما در حال در استان زنجان ایجاد سردخانه های دو مداره است که در استان زنجان در حال حاضر داریم ولی سرمایه گذاری در استان نیاز داریم و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه در زنجان دعوت می کنیم.

وی بیان کرد: دومین موردی که در استان نیاز داریم فرآوری میوه و سبزیجات است که در این حوزه نیز نیازمند حضور سرمایه گذاران در استان هستیم و از سرمایه گذاران در این حوزه برای سرمایه گذاری در استان دعوت می کنیم.

بیشتر بخوانید:

تولید گلخانه‌ای تنها راه افزایش صادرات محصولات کشاورزی است

دادلویی در مورد سرمایه گذاری در حوزه محصولات کشاورزی بیان کرد: بنده معتقدم که سرمایه گذاری در برخی از بخش ها اشباع می شود که فرآوری در حوزه زیتون نیز می تواند جزو این حوزه باشد ولی در این میان چیزی که مطرح است بحث رقابت در تولید و بحث ساماندهی واحدهای تولیدی است.

وی عنوان کرد: تا جایی که این امکان وجود دارد در ساماندهی واحدها صنایع تبدیلی اقدام شود و کیفیت را افزایش دهیم در حال حاضر نیز در طارم خیلی از واحدهای تولیدی و فراوری زیتون خانگی هستند.

مدیرصنایع جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: از افغراد فعال در صنایع تبدیلی که به صورت خانگی فعالیت دارند درخواست داریم که واحدهای خود را صنعتی کنند و وضعیت تولید را بهبود دهند.

وی خاطر نشان کرد: در احداث واحد فرآوری صنایع فرآوری محصولات کشاورزی نخستین موضوعی که مطرح است وجود مواد اولیه و کارخانه های موجود است.

دادلویی در مورد حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه محصولت کشاورزی افزود: در حوزه غذایی در استان تاکنون سرمایه گذاری نداشتیم چون واحدهای غذایی ما کوچک هستند ولی در حوزه کشاورزی سرمایه گذار خارجی داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع تبدیلی از سرمایه گذاران استقبال می شود افزود: در حال حاضر مشکلی که در کشور و همچنین در استان وجود دارد بسته بندی محصولات کشاورزی است.

مدیرصنایع جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: در این حوزه در استان زنجان مشکل داریم و این مشکلات به عوامل مختلفی از جمله مواد اولیه برمی گردد و باید زیرساخت های مناسبی در حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی ایجاد شود که این مشکل تنها برای استان زنجان نیست.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر