logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۲۴۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره استعدادهای درخشان زنجان:

تحصیل 2417 دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان زنجان/ معلمان مدارس استعدادهای درخشان انتخابی است

تحصیل-2417-دانش-آموز-در-مدارس-استعدادهای-درخشان-استان-زنجان-معلمان-مدارس-استعدادهای-درخشان-انتخابی-است

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 2 هزار و 417 دانش آموز در 15 مدرسه استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند.

جمال رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش در خصوص استعدادهای درخشان اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-98، 2 هزار و 417 دانش آموز در بخش استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مدارس از بین 2هزار و 417 دانش آموز یک هزار و 245نفر دختر و یک هزار و 172نفر پسر هستند ابراز کرد: در دوره اول متوسطه682 دانش آموز و در دوره دوم متوسطه یک هزار و 734دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان در مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت 15 مدرسه استعداد های درخشان در 5 منطقه آموزشی استان بیان کرد: این مدارس در نواحی 1و2 زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه جذب دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان صرفا با آزمون است خاطر نشان کرد: آزمون ورودی این مدارس در دو مرحله آزمون ورودی پایه ی هفتمو دهم اتفاقمی افتد.

رحمتی با بیان اینکه آزمون ورودی پایه هفتم برای دومین سال به صورت سنجش هوش دانش آموزان اتفاق می افتد افزود: آزمون ورودی پایه دهم به صورت تحصیلی و تحلیلی مورد آزمون قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر مدارس زنجان تخریبی و نیازمند بازسازی است

وی با اشاره به ارائه دورس تکمیلی علاوه بر دروس وزارتی به دانش آموزن در مدارس استعدادهای درخشان ابراز کرد: دانش آموزان استعدادهای درخشان علاوه بر دروس ارائه شده در سایر مدارس دروس تکمیلی را نیز مطالعه میکنند که ارزشیابی این مطالعات نیز طبق دستورالعمل انجام می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این که این مدارس فقط به دلیل ارائه دروس تکمیلی از سایر مدارس متمایز نیستند بیان کرد: شرایط دیگری برای تحصیل در این مدارس برای دانش آموزان این مدارس وجود دارد و اگر این شرایط برای آنها فراهم نشود نمی توانند به تحصیل در این دارس ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در سایر مدارس معلمان اطرف آموزش و پرورش برای تدریس در مدارس مرفی می شوند افزود: ولی در  مدارس استعداد های درخشان معلمین انتخابی هستند و مدیر مدرسه معلمانی که باید در این مدارس تدریس کنند انتخاب می شوند.

رحمتی با اشاره به اینکه دانش آموزان استعداد های درخشان برای ادامه تحصیل در این مدارس باید در دوره اول معدل حداقل 16 و در دوره دوم معدل حداقل 15 راکسب نمایند ابراز کرد: نمرات امتحانی دروس برای ادامه تحصیل در این مدارس نیز ملاک است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر