logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۲۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

خدمت بی پایان هلال احمر زنجان در مناطق کم برخوردار

خدمت-بی-پایان-هلال-احمر-زنجان-در-مناطق-کم-برخوردار

مهربانی و خدمت در جمعیت هلال احمر استان زنجان زمان و مکانی نمی شناسد، کمک به هموطنان مناطق کم برخودار در این جمعیت هیچ غروبی به خود نمی گیرد.

به گزارش موج رسا; بر اساس آیات قرآن بر مسلمان واجب است كه در كارهاى خیر به یكدیگر كمک كنند، حمایت‏هاى مردمى به سیل زده ها و زلزله زده و همه کسانی که نیازمند هستند و دست یاری دراز کرده اند.
چقدر زیباست بنده ای محبوب خداوند متعال باشد، بسیاری از مواقع درصدد هستیم اقدام به انجام کاری بزنیم که رضایت خداوند باریتعالی را داشته باشد.
پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: كسى به دیگرى خدمت كند، مثل كسى است كه عمرى خدا را بندگى نماید.
و اکنون این خدمت به بندگان خداوند در جمعیت هلال احمر استان زنجان جاری است و پایانی برای آن در هرشرایطی وجود ندارد.

 *980 بیمار را رایگان ویزیت کردیم


980 بیمار را به رایگان ویزیت کردیم، این را معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان می گوید.
علی منفرد، از خدمت بی منت کاروان سلامت هلال احمر استان زنجان در مناطق کم برخوردار سیستان و بلوچستان می گوید که توزیع داروی رایگان برای این بیماران نیز در کنار ویزیت بود.
وی ادامه می دهد: برای 100 بیمار عینک رایگان تحویل داده شد، 580 نفر تزریقات و برای 670  نفر فشار خون رایگان انجام دادیم.
 150 بسته غذایی، 300 پک بهداشتی برای هموطنان کم برخوردار بخش مرکزی دهستان چاهان توزیع کردیم.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان از ویزیت رایگان توسط متخصصان اطفال، چشم، زنان و زایمان ، داروساز و2 پزشک عمومی  خبر می دهد و می گوید: علاوه بر این، کارشناس بهدشات محیط و روانشناس، تزریقات خواهران و برادران، ارتز و پرتز نیز از معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر دیگر فعالان در کاروان سلامت بودند.
منفرد اظهار می کند: این کاروان به مدت سه شبانه روز در استان سیستان و بلوچستان، منطقه بلوچستان، شهرستان نیک شهر، بخش مرکزی دهستان چاهان مستقر بودند و روزانه در مرکز بهداشتی درمانی این دهستان اقدام به ویزیت رایگان می کنند.
وی ادامه می دهد: این کاروان سلامت شب ها نیز در 12 روستای اطراف چاهان نیز اقدام به ویزیت و توزیع داروی رایگان می کردند.

  *لبخند برلبان کودکان بلوچستانی نشست


از قبل اجرای طرح کاروان  سلامت زنجان و در حاشیه ویزیت و توزیع دارو، عینک، تست فشار خون رایگان، 70 عدد اسباب بازی نیز برای کودکان دهستان چاهان توزیع شد.
کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان زنجان برای نوزادان شیرخوار این منطقه نیز 146 عدد شیر خشک رایگان توزیع کرد.
این خدمات، نشاندن لبخند شادی برچهره و ایجاد رفاه برای هموطنان ساکن دهستان چاهان شهرستان نیک شهر نتیجه تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر استان زنجان، خیرین، پزشکان داوطلب و دیگر اعضا بود که با جان و دل سه شبانه روز بی منت و با عشق خدمات ارائه دادند.
اما خدمات این کاروان در بخش سلامت و ویزیت خلاصه نشد چرا که طرح ملی" نذرآب 2" نیز در دل این برنامه اجرا شد.

*خیرین زنجانی 33 تانکر آب آشامیدنی به این مناطق کم برخودار بلوچستان هدیه کردند


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان، از توزیع آب آشامیدنی می گوید: طرح ملی نذر آب با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای هموطنان دهستان چاهان با مشارکت شهروندان، خیرین و داوطلبان  استان  انجام شد.
 منفرد یادآوری می کند: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان همگام با توسعه اهداف بشر دوستانه امسال طرح ملی نذر آب 2 را در شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان اجرا و 32 هزار و 850 عدد آب معدنی توزیع کردیم.
گفتنی است، جمعیت هلال احمر استان زنجان با توجه به اینکه یکی از استان های نمونه کشوری در ارائه خدمات مطلوب و شایسته به هموطنان سیل زده شناخته شده است، به همین دلیل نیز استان معین برای لرستان معرفی شده است.
پیش از این، نیمه نخست تیرماه امسال کاروان سلامت اعزامی از این استان به شهرستان خرم آباد لرستان به ارزش 6 میلیارد و 611 میلیون و 550 هزار ریال خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و معیشی رایگان ارائه دادند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر