logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۲۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد

ارائه خدمات بیش از 13 میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانی

ارائه-خدمات-بیش-از-13-میلیارد-تومانی-کمیته-امداد-به-سالمندان-زنجانی-

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ارائه خدمات  بیش از 13 میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانی خبر داد.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری با اعلام اینکه 13هزار و 820 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می دهند اظهار کرد: پرداخت کمک‌هزینه معیشت، ازدواج و تحصیلی، ارائه خدمات درمانی، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مهارت‌آموزی و مشاوره‌ای از خدمات مؤثر کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی است.

وی افزود: رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر از خانواده های نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است ودر کنار ارائه خدمات متنوع به مددجویان  تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف از اهداف اصلی این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به بهره‌مندی 13 هزار و 820 خانوار سالمند  با جمعیت 19هزار و984 نفر از خدمات مستمر این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود 55 درصد از خانواده های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه فقر و سالمندی دو شاخص مهم در سالمندان تحت حمایت کمیته امداد است، عنوان کرد: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردوهای زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان باهدف ایجاد نشاط در سالمندان تحت حمایت این نهاد به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع خدمات ارائه‌شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در 4 ماهه امسال  پرداخت بیش از13 میلیارد تومان در قالب کمک‌معیشت بوده است، افزود: پرداخت 356میلیون تومان کمک هزینه ازدواج فرزندان سالمندان و ارائه تسهیلات خدمت سربازی به 9نفر از فرزندان این افراد از دیگر اقدامات کمیته امداد استان زنجان می باشد.

صفری بیان کرد: برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد برنامه های اردویی وزیارتی در طول سال برگزار می شود که در این طرح ها به ویژه طرح شوق زیارت سالمندانی که به زیارت  حرم مقدس امام رضا مشرف نشده اند با همکاری ومشارکت خیران نسبت به اعزام آنها اقدام  می شود.

وی همچنین از  پرداخت کمک‌هزینه نگهداری 319نفراز سالمندان در منزل خبرداد و عنوان کرد: در 4ماهه نخست امسال برای تامین هزینه های هزینه های نگهداری سالمندان 114میلیون و600هزار تومان هزینه شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر