logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۲۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ظریف در دیدار با آبه: ایران به دنبال تنش نیست

ظریف-در-دیدار-با-آبه:-ایران-به-دنبال-تنش-نیست

محمدجواد ظریف در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که ایران به دنبال افزایش تنش نیست اما هر کشوری باید از حقوق خود طبق قوانین بین‌المللی بهره‌مند شود.

به گزارش موج رسا; 

محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران که در دومین مقصد سفر آسیایی خود از ژاپن دیدن کرده است، در دیدار با نخست‌وزیر این کشور از مواضع دولت آمریکا و بی‌توجهی آن به مقرات بین‌المللی انتقاد کرده است.
 
بنا بر گزارش «رویترز»، وزیر خارجه ایران در دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که تهران به دنبال به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه نیست اما هر کشوری باید از حقوق خود طبق قوانین بین‌المللی بهره‌مند شود.
 
محمد جواد ظریف در این دیدار که در شهر «یوکوهاما» برگزار شد، گفت: «همانطور که رئیس‌جمهورمان گفته است، ما به هیچ وجه به دنبال تشدید تنش‌ها نیستیم (اما) اعتقاد داریم که همه کشورها باید از حقوقشان طبق قوانین بین‌المللی بهره‌مند شوند».
 
وزیر خارجه ایران پیشتر در توئیتی به زبان ژاپنی درباره دیدارها و گفت‌وگوهایش با «تارو کونو» وزیر خارجه و آبه شینزو نخست‌وزیر این کشور نوشت: «مشورت‌های سازنده‌ای درباره تحکیم هر چه بیشتر روابط دوجانبه و کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و همچنین تأمین منافع حاصل از برجام برای ایرانیان داشتم. مالزی مقصد بعدی این ابتکار و تحرک دیپلماتیک».
 
سفر ظریف به آسیا در حالی انجام شده که بعد از  دو بار سفر وزیر خارجه ایران به مقر نشست «گروه ۷» در فرانسه، مقام‌های پاریس ادعاهایی درباره احتمال مهیا شدن زمینه به منظور دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا مطرح کردند.
 
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نشست مشترک با «دونالد ترامپ» در شهر «بیاریتز» ادعایی در این باره مطرح کرد و ترامپ هم بر آمادگی خود برای انجام این دیدار تاکید کرد.
 
«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در واکشن به این سخنان تاکید کرد که  بدون آنکه آمریکا از تحریم‌ها دست بردارد، شاهد هیچ تحول مثبتی در رابطه ایران با آمریکا نخواهیم بود و کلید تحول در این زمینه در اختیار واشنگتن است //فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر