logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۲۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

هیچ کالای اساسی از مرزهای کشور خارج نمی‌شود/ قاچاق کالا در کشور نصف شده است/ همچنان در برخی نقاط کشور قاچاق بنزین را شاهد هستیم

هیچ-کالای-اساسی-از-مرزهای-کشور-خارج-نمی‌شود-قاچاق-کالا-در-کشور-نصف-شده-است-همچنان-در-برخی-نقاط-کشور-قاچاق-بنزین-را-شاهد-هستیم

وزیر کشور  با اشاره به کنترلهای انجام شده در مرزها گفت: هیچ کالای اساسی ار مرزهای کشور خارج نمی‌شود

به گزارش موج رسا; عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جمع خبرنگاران در مورد خروج کالاهای اساسی از مرز اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کالایی از مرزها خارج نمی شود و در مبادی وردی و خروجی مرزها کنترل ها به صورت جدی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: حمل کالاهای اساسی از استان به استان به صورت جدی کنترل می شود و امروز در زنجان گزارش یکی از کالاها را به ما دادند که دستگاه‌های ذیربط مانع خروج آن از استان شده بودند.

وزیر کشور با بیان اینکه در اوایل و در گذشته موردی از خروج گوسفندان اتفاق افتاد، ابراز کرد: بعد از این اتفاق همه استانداران، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و جهادکشاورزی و دستگاههای امنیتی به این موضوع ورود پیدا کردند و تدابیری اندیشیده شد که جا به جایی هر دامی باید با مجور دامی پزشکی باشد، در نهایت این موضوع کنترل شد.

وی با بیان اشاره به اینکه مسئله مهم ما در بحث قاچاق کالا و ارز بحث سامانه ها است، ادامه داد: در قانون مرتبط با این مسئله همه دستگاه ها اجرایی و اقتصادی موظف شدند سامانه هایی را تشکیل دهند که همه فعالیت های اقتصادی از ثبت سفارش، واردات و صادرات و همچنین تولید و ارائه به بازار تا نقل و انتقال مالی آن در سامانه ثبت شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با جدیتی که دولت در یک سال گذشته داشته کارهای بسیار خوبی در این راستا انجام شده و با تاکیدات رئیس جمهور بیش از 70 درصد این سامانه ها آماده شده است.

وی بیان کرد: باید همه این سامانه ها باهم لینک شوند و با هم کار کنند، طبق زمانبندی مشخص شده برای دستگاه های اجرایی امیدواریم تا آخر سال 98 سامانه همه دستگاه زیر بار برود.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد ما گام بلندی در بحث پیشگیری از قاچاق و نقل و انتقال صحیح کالا و پول انجام دادیم، خاطرنشان کرد: با این اقدام کنترل‌های خیلی خوبی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا وقتی دولت را تحویل گرفتیم عدد و رقم هایی که اعلام می شد حدود 20 تا 21 میلیارد بود، در حال حاضر با روش های مختلفی که ارزیابی کردیم این رقم به حدود 10 تا 11 میلیارد رسیده که این نشان می دهد اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

رحمانی فضلی در مورد اقدمات دولت در حوزه بنزین بیان کرد: در حوزه بنزین اقدامات بسیار خوبی را با وزارت نفت انجام دادیم که در مرزهای شرقی و غربی کشور بنزین به تعاونی های مرزی با قیمت چند درصد پایین تر از کشورهای مقابل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به صورت سازمان یافته و نظارت شده انجام خواهد شد عنوان کرد: البته کماکان در برخی از نقاط بنزین به صورت قاچاق صادر می شود که باید اصلاح قیمت صورت بگیرد که متناسب قیمت های در نظر گرفته شده حجم بنزین را کم خواهیم کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر