logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۲۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

آماده واگذاری شهرک آی تی به چینی ها هستیم

آماده-واگذاری-شهرک-آی-تی-به-چینی-ها-هستیم

استاندار زنجان در مورد واگذاری شهرک صنعتی آی تی برای سرمایه گذاران خارجی گفت: آماده واگذاری شهرک آی تی به چینی ها هستیم.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در دیدار با سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه استان زنجان به استان مهربانیها معروف است اظهار کرد: استان زنجان در زمینه های مختلف به ویژه صنعت و معدن ظرفیتهای بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: کشور ما در طول تاریخ همواره مورد ظلم کشورهای استکبار که در راس آن آمریکا است قرار گرفته و این در حالی است که نظام ما بر عدالت، صلح، آرامش و احترام بین همه ملل اعتقاد دارد.

استاندار زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه برای همه دنیا ثابت شده امثال آمریکا شعارشان با عملشان با هم متفاوت است افزود: به همین دلیل کشورهایی که می خواهند مواضع مستقل داشته باشند و کشورهایی که می خواهند روی پای خودشان بایستند مورد عصبانیت و همواره مورد هجوم افکار امریکایی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما امروز توانسته ارتباط خوبی را با کشورهای جهان از جمله کشور بزرگ متمدن و صنعتی چین برقرار کند افزود: امروز ما توانسته ایم روی پای خودمان بایستیم.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات ویژه‌ای را برای راه‌اندازی شهرک برق و آی تی در نظر گرفته‌ایم

حقیقی با بیان اینکه ایران به کشوری دارای متمدن و تاریخ بزرگ به دنبال صلح و امنیت و آرامش در منطقه مطرح است عنوان کرد: استان زنجان نیز دارای تاریخی بزرگ و منابع طبیعی ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه گنبد سلطانیه یکی از اثار تاریخی بزرگ استان بوده و بزرگترین گنبد خشتی جهان است بیان کرد: غار کتله خور نیز از شگفت انگیزترین غارهای دنیا است.

استاندار زنجان کوههای رنگی شهرستان ماهنشان و مردان نمکی 2530 ساله زنجان را از جمله شگفتیهای تاریخی استان زنجان معرفی کرد و افزود: این آثارهای تاریخی استان نشان دهنده تمدن بزرگ این استان است.

وی در ادامه معرفی ظرفیت های زنجان به ظرفیتهای بخش معدنی استان اشاره کرد و گفت: استان زنجان دارای مواد معدنی متنوعی بوده که 35 ماده معدنی در استان شناسایی شده که 30 نوع آن در حال حاضر استخراج میشود.

حقیقی پتانسیل ایران را در دنیا کم نظیر عنوان کرد و گفت: در استان زنجان واحدهای صنعتی بزرگی مستقر بوده و در این استان واحدهای بزرگ نساجی و معدنی و همچنین صنایع غذایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره تولید از مهمترین اهداف ما در استان افزود: در حوزه معدنی سعی کردیم از خام فروشی جلوگیری کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه 45 درصد سرمایه گذاری استان زنجان توسط سرمایه گذاران خارجی اتفاق افتاده است بیان کرد: این نشان میدهد که بستر سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه تقریبا نیمی از سرمایه گذاران ما در استان خارجی است افزود: تامین امنیت برای سرمایه گذاران در استان از اواویتهای ما بوده و این امر در استان زنجان اتفاق افتاده است.

حقیقی با بیان اینکه ارائه مجوز برای سرمایه گذاران خارجی در استان زنجان در کمترین زمان صادر می شود بیان کرد: استعلامات در استان زنجان به صورت الکترونیکی انجام میشود.

استاندار زنجان

وی با اشاره به اینکه لکه های سرمایه گذاری با براساس اولویت ها مشخص کردیم عنوان کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولید در استان زنجان جلسات را به صورت عملی برگزار می کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به بالا بودن کیفیت تولید محصولات کشاورزی استان زنجان از جمله زیتون افزود: محصول زیتون تولیدی استان زنجان از لحاظ تحقیقاتی بررسی شده و کیفیت بالایی دارد و تنوع واحدهای صنعتی در سطح استان ایجاد شده و از این لحاظ در کشور جایگاه خوبی را داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی در تولید گندم و در حوزه دامپروری چندقلوزایی کارهای زیادی در استان انجام شده است بیان کرد: از نظر برق و الکترونیک نیز استان زنجان جایگاه بسیار مهمی در کشور دارد.

حقیقی در مورد واگذاری شهرک آی تی به سرمایه گذاران خارجی افزود: این آمادگی را داریم این شهرک را به سرمایه گذاران چینی که در زمینه آی تی صاحب سبک هستند واگذار کنیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر