logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۲۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

شرکت غله زنجان منحل شد/ خرید تضمینی بیش از 253 هزار تن گندم در استان زنجان

شرکت-غله-زنجان-منحل-شد-خرید-تضمینی-بیش-از-253-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از منحل شدن شرکت غله استان زنجان گفت: ادامه فعالیتها در قالب اداره کل انجام میشود.

محمد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع منحل شدن شرکت غله اظهار کرد: شرکت های 14 گانه غله کشور از 31 مرداد منحل شدند.

وی تصریح کرد: کارها بعد از این در قالب اداره کل انجام میشود و شرکت ها به اداره کل تبدیل شده و بعد از منحل شدن اداره کل می شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: احکام برای مدیران نیز صادر شده و همه کارها در قالب جدید انجام میشود و هیچ جایی نگرانی وجود ندارد.

وی در مورد میزان ذخیره گندم در استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 253 هزار تن گندم در استان زنجان رخید شده و همچنان نیز عملیات خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

25تن گندم قاچاق در زنجان کشف شد

ایزدی به میزان پرداخت مطالبات گندمکاران اشاره و بیان کرد: تا به امروز حدود 40 میلیارد در قبال خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه همه استانهای شمالغرب کشور در ذخیره گندم تا به امروز کاهش دارند افزود: این کاهش های نیز تقریبا برابر است و کردستان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی تا به امروز با کاهش 45 درصدی ذخیره گندم مواجه هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان همچنین در مورد تامین گندم مورد نیاز سایر استانها افزود: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم بسیار خوب بود و استان زنجان، کردستان و همدان استانها رکورددار در خرید تضمینی گندم بودند و این موضوع باعث شد گندم مورد نیاز بخش عمده ای از سایر استانها توسط این سه استان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه گندم مورد نیاز گیلان، تهران و البرز به صورت جاده ای تامین شد خاطر نشان کرد: سال گذشته گندم مورد نیاز خیلی استانهای جنوبی مانند هرمزگان، سمنان و از استانهای مرکزی مانند یزد و اصفهان و همچنین استانهای خراسان شمالی و جنوبی و مرکزی را به صورت ریلی تامین کردیم.

ایزدی ابراز کرد: امسال هم شرکت بازرگانی دولتی نیز براساس میزان مازاد تولید گندم استانها اقدام خواهد کرد و در حال حاضر نیز حدود 40 هزار تن گندم مازاد برمصرف سالیانه در استان داریم.

وی گفت: امسال ممکن است براساس خرید گندم و ذخیره ای که از سالهای گذشته داشتیم این میزان به منظور کمک به استانهای دیگر برای استان زنجان تخصیص داده شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر