logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۲۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سفیر چین در ایران:

روابط تجاری با ایران را با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش می‌دهیم/ آماده همکاری همه جانبه با ایران هستیم

روابط-تجاری-با-ایران-را-با-وجود-تحریم‌های-آمریکا-افزایش-می‌دهیم-آماده-همکاری-همه-جانبه-با-ایران-هستیم

سفیر چین در ایران با اشاره به تحریمهای یکجانبه آمریکا گفت: روابط تجاری با ایران را با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش می‌دهیم.

به گزارش موج رسا; چانگ هوآ امروز در دیدار با استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان مسیر قدیم جاده ابرشیم قرار گرفته و جایگاه بسیار موثری دارد اظهار کرد: استان زنجان فرهنگ و تمدن بالایی دارد و از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کردم این آثار تاریخی گویای فرهنگ و تمدن بالای استان زنجان است.

وی در ادامه با اشاره به تحریمهای یک جانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریمها هر چند که مشکلاتی را در روابط بین دو کشور ایجاد کرده ولی با همکاری نزدیک دو کشور میتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

سفیر ایران در چین با بیان اینکه ما نیز مخالف تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم افزود: از برجام نیز حمایت میکنیم و بر افزایش همکاری تجاری بین دو کشور تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه در دیدار اخیر سران دو کشور در مورد افزایش روابط تجاری موضوعات خوبی مطرح شد ابراز کرد: با این تعامل قطعا شاهد افزایش روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

چانگ هوا در مورد بازدید از شرکتهای سرمایه گذار چینی در استان گفت: از یک شرکت چینی که در استان زنجان سرمایه گذاری کرده بازدید کردم و در جریان تامین امنیت و حمایت از این شرکت هستم.

وی با تاکید براینکه از استاندار محترم نیز درخواست داریم از حمایتهای خود نسبت به سرمایه گذاران چینی دریغ نکنند افزود: قطعا در آینده با وجود حمایت ها شاهد افزایش سرمایه گذاران چینی در استان زنجان خواهیم بود.

سفیر چین در ایران با اشاره به روابط تجاری خوب بین اتاق بازرگانی زنجان و چین افزود: تمایل برای گسترش همکاری بین دو کشور هستیم و با همکاری دو جانبه مشکلات تحریم ها را رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر آقای لاریجانی به چین عنوان کرد: در این سفر صحبتهای خوبی به منظور افزایش همکاری دو کشور مطرح شد و رهبران دو کشور نیز در افزایش همکاری دو کشور به توافق رسیدند.

چانگ هوا با بیان اینکه در شرایط فعلی نسبت باید روابط بین دو کشور افزایش یابد عنوان کرد: با افزایش همکاری بین دو کشور راهکار خوبی را می توان به منظور افزایش تبادل تجاری بین دو کشور پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکثر کشورهای جهان مخالف تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران هستند و امکان دارد این تحریمها دراز مدت باشد.

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در هفت کشور همسایه ایران کار کردم و ایران از لحاظ وسعت و هم از لحاظ ظرفیت بالاتر از این هفت کشور است بیان کرد: تعداد میراث فرهنگی ثبت شده ایران در یونسکو نیز بیبشتر از آن هفت کشور است.

وی بیان کرد: منظورم از این مثالها این بود که کشور ایران ظرفیتهای بالایی در حوزه های مختلف دارد و این ظرفیتها نشان میدهد که این کشور چشم انداز درخشانی در آینده خواهد داشت و ما آماده همکاری همه جانبه با ایران هستیم.

چانگ هوآ با اشاره به اینکه از برگزار دو نمایشگاه در زمینه علمی و کالاهای تولیدی خبرداد و گفت: از کشور ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی کالاهای تولیدی استان زنجان است.

//ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر