logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۲۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

2671 نفر در معادن زنجان اشتغال دارند/ 320 معدن در زنجان فعال است

2671-نفر-در-معادن-زنجان-اشتغال-دارند-320-معدن-در-زنجان-فعال-است

معادن اسنان زنجان از ظرفیتها مهم استان زنجان محسوب می‌شود که این حوزه در استان برای 2 هزار و 671 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش موج رسا; بیشتر سرمایه گذاریهای حوزه معدنی زنجان معادن فلزی است و فعالیت این معادن بر اقتصاد استان بسیار تاثیر گذار بوده و مواد اولیه کارنجات داخلی استان هم توسط این معادن تامین می‌شود.

در حال حاضر در استان 61 درصد سرمایه گذاری انجام شده در بخش معادن فلزی بوده که میزان این سرمایه گذاریها بالغ بر یک هزار و 220 میلیارد ریال بوده است.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به فعالیت معادن غیرفلزی در استان زنجان عنوان کرد: 28 درصد سرمایه گذاری در بخش معادن غیر فلزی و 10 درصد در زمینه سنگ های نما است.

وی در ادامه به تعداد معادن فعال در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان زنجان 382 معدن در وجود دارد که از این تعداد 320 معدن فعال بوده و 62 معدن غیر فعال است.

بیشتر بخوانید:

روستاها باید از موهبت معادن برخوردار شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد معادن استان در استخراج مواد اولیه فلزی فعالیت میکنند عنوان کرد: 61 درصد از مجموع معادن استان در زمینه غیر فلزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر معادن در شهرستان زنجان فعال هستند افزود: 139 معدن در شهرستان زنجان فعال است.

فغفوری در ادامه به فعالیت 67 معدن در شهرستان ماهنشان عنوان کرد: 62 معدن هم در شهرستان ابهر فعال بوده و بقیه معادن در سایر شهرستانها قرار دارند.

وی همچنین به میزان اشتغالزایی حوزه معادن در استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر 2 هزار و 671 نفر در معادن استان زنجان فعالیت میکنند که در اشتغال استان تاثیر گذار است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر