عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل وقوع تصادفات در زنجان است
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به عوامل تصادفات در استان زنجان گفت: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از مهمترین عامل وقوع تصادفات در زنجان است.
ایرج خانی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه محتوای برنامههای ترافیکی باید دربرگیرنده جنبههای اجتماعی و علمی و براساس یافتههای علمی و واقعیتهای اجتماعی باشد، اظهار کرد: فرهنگسازي رفتار ترافيکي و آموزش فرهنگ ترافيک موثرترين روش در کاهش تصادفات رانندگي است.
وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بحث پایش تصویری و پیشگیری های علمی از تصادفات تصریح کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش جان باختگان خواهیم بود.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجراي طرح هاي ويژه امنيت ترافيكي در استان گفت: اعمال قانوني يكي از مهم ترين ابزارهاي مبارزه با تخلفات رانندگي است ولي نكته حائز اهميت آن است كه جريمه و مجازات صرفا درماني موقتي بوده و فاقد هر گونه تاثير فرهنگي در جريان سامان بخشي به ترافيك و كنترل آن است.
بیشتر بخوانید:
حوادث رانندگی در زنجان 3 نفر را به کام مرگ کشاند
وی با تبيين و تحليل مهمترين علت هاي تصادفات رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان عنوان کرد: عامل انساني، جاده اي و خودرويي ، از جمله علل اصلي وقوع تصادفات رانندگي می باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع رساني هاي مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.
خانی پور عنوان کرد: با توجه به رشد سريع شهرها و افزايش ترافيک در جادهها، مسئله ترافيک و تصادفات بيشتر نمود يافته است و پليس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جادهاي علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بين آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهي شهروندان اقدام ميکند.
وی انضباط بخشي و فرهنگ سازي را دو رسالت مهم پليس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفيتهاي مردمي و ساير سازمانهاي دولتي و غيردولتي براي اجراي فرهنگ صحيح ترافيک در جامعه لازم و ضروري است.
جانشین فرمانده استان زنجان با اشاره به اینکه محتوای برنامههای ترافیکی باید دربرگیرنده جنبههای اجتماعی و علمی و براساس یافتههای علمی و واقعیتهای اجتماعی باشد ، افزود : برنامههای ترافیکی باید توسط افرادی که در جامعه از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند ارائه شود تا اثرگذاری بیشتری در مخاطبین و رانندگان داشته باشد و برنامههایی که بهطور غیرمستقیم پیام را به مخاطبین منتقل میکنند اثرگذارترند.
وی بیان کرد: امیدواریم با حرکت در مسير اجراي قانون و ايجاد روحيه همبستگي در بين تمام آحاد مردم و دستگاه ها روز به روز شاهد وضعيت بهتر ترافيک در معابر درون و برون شهري باشیم.
//ع
انتهای پیام/