logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۲۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

طرح رسم ابرار عمل به سیره اهل بیت(ع) است

طرح-رسم-ابرار-عمل-به-سیره-اهل-بیت(ع)-است

کارشناس مسائل مذهبی در مورد اجرای طرح رسم ابرار گفت: طرح رسم ابرار قابل تقدیر بوده و این طرح عمل به سیره اهل بیت(ع) است.

علی موسوی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قابلیت های طرح ابرار اظهار کرد: طرح ابرار طرح بسیار خوبی است و این طرح اقتدا به خاندان نبوت و اهل بیت (ع) است و انشاالله تمامی مردم در گسترش این طرح تمام تلاش خود را نمایند.

وی با اشاره به دین اسلام و فرهنگ تشیع افزود: در دین اسلام و فرهنگ تشیع و سیره معصومین (ع) احسان و اطعام برای فقرا و نیازمندان بسیار توصیه شده است  و خداوند در دنیا ده برابر مقدار احسان شده را عوض می دهد و این جدای از اجر اخروی این  عمل است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه 8 سوره انسان ابراز کرد: رسول خدا همراه انصار وارد خانه علی (ع) شد و با دیدن مریضی امام حسن و حسین(ع) خطاب به امام علی فرمودند: برای رفع بیماری امام حسن و حسین (ع) نذر روزه کنید.

بیشتر بخوانید:

طرح رسم ابرار مانع ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می شود

وی با اشاره به روزه گرفتن تمامی اعضای خانواده گفت: در هر سه روز فقیر و مسکین و اسیر طلب کمک از اهل بیت می نمایند و در روز چهارم کهرنگ چهره تمامی اعضای خانواده از گرسنگی زرد شده است جبرئل 18 آیه از سوره انسان را در شان اهل بیت نازل می نمایند و اهل سنت نیز بر این باور هستند که آیات در شان اهل بیت (ع) نازل شده است.

موسوی با اشاره به مثل معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است خاطر نشان کرد: در مکتب اسلام این مثل درست نیست و بخشش در عین نیازمندی ارزش دارد و این سیره معصومین است.

وی با اشاره به تعاون در بین مسلمیم افزود: مردم با اقتدا به راه و رسم امام علی(ع) و معصوین (ع) اقدام به دستگیر از نیازمندان و فقرا کنند و در این صورت نیازمندی درجامعه نخواهد بود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه خداوند در اموال مردم سهمی برای فقرا قرار داده است ابراز کرد: خداوند یک دهم از اموال کشاورزی و احشام و یک پنجم مازاد درامد سالانه مردم  را برای فقرا و گسترش دین اسلام قرار داده است.

وی با اشاره به خطبه شعبانیه و کمک به فقرا و ایتام بیان کرد: امروزه با حضور کمیته امداد، مهرانه و سایر خیریه ها مردم می توانند از این طریق به نیازمندان کمک رسانی کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر