logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

دولت از واردات اجناس مشابه کالاهای تولید داخل، جلوگیری کند/ مدیرانی که انگیزه کار ندارند جابجا شوند

-دولت-از-واردات-اجناس-مشابه-کالاهای-تولید-داخل،-جلوگیری-کند-مدیرانی-که-انگیزه-کار-ندارند-جابجا-شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:بهبود تولید، ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی از ثمرات اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

محمد عزیزی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت:مقام معظم رهبری در چند سال گذشته موضوع اقتصاد را برای شعار سال انتخاب کرده اند که این امر ناشی از مهم بودن این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز موضوع اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری برای مقاوم سازی اقتصاد کشور بود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه اشتغال و تولید در کشور، امسال این نامگذاری به صورت ویژه انجام شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهبود دو شاخص تولید و اشتغال برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در سال گذشتنه موفقیتی در این زمینه حاصل نشد و ضروری است مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

عزیزی توجه به اقتصاد مقاومتی را راهکار حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: اگر به معنای واقعی مفاد اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است، مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:توجه به ظرفیت های درونی راهکار ایستادن کشور بر روی پای خود است.

وی با بیان اینکه توجه به تولید از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: برندهای خارجی در بین مردم از اهمیت والایی برخوردار است که اگر این مقوله کمرنگ شده و به داشته های داخلی توجه شود،مشکل اقتصاد کشور حل می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خرید کالای داخلی را موجب به بهبود تولید، ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی به عنوان ثمرات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت:قاچاق کالا نیز به اقتصاد کشور ضربه سهمگینی وارد می کند که ضروری است به این موضوع نیز توجه شود.

عزیزی نظارت جدی بر ورود کالا را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:" مجلس به طور جدی برای نظارت بر نحوه مبارزه با بحث قاچاق و مقابله با دانه درشت های آن وارد شود".

وی برضرورت مقابله با دانه درشت های قاچاق در کشور در کشور تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که می توانند به آسانی و با کانتینر کالای قاچاق وارد کنند، مقابله کرد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات برای خرید کالای ایرانی را از راهکارهای عملی شدن شعار سال عنوان کرد و گفت: در کنار خرید کالاهای ایرانی از سوی مردم،دولت نیز باید تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان ارائه کند.

عزیزی با بیان اینکه اگر دولت از واردات اجناس مشابه کالاهای تولید داخل، جلوگیری نکند، مجلس از تمام ابزارهای خود برای مقابله استفاده می کند، افزود: باید برای رسیدن به جایگاه بالا در اقتصاد، اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده شود.

وی اصلاح مدیریت در کشور و استفاده از مدیران توانمند و کارآمد را یکی از راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اگر نگاه مدیران اصلاح شود،کارآمدی مدیریت در کشور افزایش می یابد، برخی مدیران انگیزه کار ندارند که باید جابجا شوند. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر