logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۲۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریرفروشان زنجان:

افزایش 5 برابری قیمت لوازم التحریر/ 80 درصد نوشت افزارهای بازار خارجی هستند

افزایش-5-برابری-قیمت-لوازم-التحریر-80-درصد-نوشت-افزارهای-بازار-خارجی-هستند

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریرفروشان زنجان از افزایش 5 برابری قیمت لوازم التحریر‏ نسبت به سال گذشته خبر داد.

فریدون رستمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته حداقل 4 برابر افزایش داشته است، اظهار کرد: ما شاهد افزایش 5 برابری و حتی بیشتر در برخی اقلام لوازم التحریر هستیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت یک دفتر معمولی 700 تومانی، 5000 تومان شده است، ابراز کرد: قیمت خودکار نیز از 500 تومان به 2000 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریرفروشان زنجان بیان کرد: قیمت لوزام التحریر دائم در حال افزایش است، در شرایط فروشنده بعد از فروش محصولات برای خرید دچار مشکل می‌شود چرا که قیمتها در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش قیمت ارز قیمت لوازم التحریر کاهش پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: قیمت لوازم التحریر تنها وابسته به ارز نیست بلکه به صرفه نبودن و تولید و واردات نیز سبب شده تا قیمتها افزایش یابد.

رستمخانی با اشاره به اینکه به صرفه نبودن تولید برای تولید کننده باعث شده تا قید تولید را بزند، افزود: 80 درصد نوشت افزارهای کشور وارداتی هستند.

وی با بیان اینکه باید شرایط طوری شود که تولید نوشت افزار در کشور بومی شود، گفت: ما بازار چند میلیونی را در نوشت افزار داریم که باید فکری در این زمینه شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر