logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۲۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان:

کاهش قدرت خرید مردم نمایشگاه صنایع دستی را تحت تاثیر قرار داده است

کاهش-قدرت-خرید-مردم-نمایشگاه-صنایع-دستی-را-تحت-تاثیر-قرار-داده-است

معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، میزان فروش نمایشگاه صنایع دستی زنجان نیز کاهش یافته است.

سید ذکریا هاشمی امیری امروز در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی کشور از 22 مرداد ماه سال جاری در زنجان آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه امسال 80 غرفه صنایع دستی دایر شده است، افزود: هنرمندان 18 استان کشور صنایع دستی خود را در معرض دید و فروش علاقه مندان قرار داده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد:نمایشگاه صنایع دستی به صورت تخصصی هر ساله به عنوان یکی از برنامه های جشنواره آش ایرانی برگزار می شود.

معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 30 استان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند، افزود: بالغ بر 120 غرفه صنایع دستی در دوره جشنواره آش دایر شد.

امیری میزان فروش صنایع دستی این نمایشگاه را در سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و ناهماهنگی های موجود میزان فروش کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان شناسنامه اقوام  محسوب می شوند، افزود: استان های مختلف کشور در این جشنواره به عرضه صنایع دستی می پردازند.

این مسئول با اشاره به غرفه آرایی برای 50 هنرمند استان زنجان در این نمایشگاه، گفت: 5 شهرستان استان در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان عدم حضور برخی استان ها و شهرستان ها را جابه جایی زمان نمایشگاه عنوان کرد و گفت: برخی از استان ها در سایر استان های کشور حضور داشتند.

به گزارش موج رسا،این جشنواره از ۲۲ تا ۲۷ مردادماه جاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برپاست.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر