logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۲۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان:

میزان متوسط مصرف آب شرب در استان زنجان کاهش یافت

میزان-متوسط-مصرف-آب-شرب-در-استان-زنجان-کاهش-یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان با اشاره به کاهش میزان مصرف آب در استان زنجان گفت: این کاهش با فروش انشعاب آب در شهرهای استان اتفاق افتاده است.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: امسال در تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان مصرف آب خانگی در 21 شهر استان زنجان روند کاهشی داشته و 6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

جزء قاسمی با بیان اینکه میزان مصرف آب شرب مشترکین شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: آمار بدست آمده نمایانگر کاهش محسوس میزان متوسط مصرف آب خانوارها در شهرهای استان است.

وی تصریح کرد: این میزان کاهش مصرف در قسمت آب خانگی شهرهای استان در حالیست که فروش انشعاب آب در شهرهای استان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان افزود: با توجه به افزایش 3 هزار فقره ای انشعابات آب در پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به دلیل رعایت نکات مصرف از سوی شهروندان زنجانی علی رغم افزایش تعداد انشعابات آب، میزان مصرف در این بخش کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

مصرف آب در بخش کشاورزی باید مدیریت شود

وی بیان کرد: مردم شهرهای استان زنجان همراهی خوبی با این شرکت داشته و این همراهی و تعامل را عملاً در کاهش مصرف خود نشان دادند.

جزء قاسمی با تاکید بر کاهش مصرف آب در تمامی سطوح گفت: با رعایت الگوی مصرف و تحقق مصرف بهینه در تمام ارکان جامعه امکان استفاده از این مایه حیات بخش برای همگان مهیا می شود.

وی با تشریح راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب گفت: با اقدامات ساده ای همچون کاهش زمان استحمام به کمتر از 5 دقیقه که می‌تواند ماهانه 4 هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی نماید می توان از کاهش منابع آبی پیشگیری نمود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان با تاکید بر تداوم صرفه جویی شهروندان زنجانی در مصرف آب طی روزهای پیش رو در تابستان گفت: عدم شستشوی حیاط با استفاده از آب، استفاده از روش های آبیاری نوین برای فضای سبز و نظارت مستمر بر تاسیسات آب ساختمان ها را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب عنوان کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر