logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۲۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان:

قیمت مسکن در استان زنجان واقعی نیست/ ارائه تسهیلات به بافت‌های فرسوده از اولویت‌های بانک مسکن است

قیمت-مسکن-در-استان-زنجان-واقعی-نیست-ارائه-تسهیلات-به-بافت‌های-فرسوده-از-اولویت‌های-بانک-مسکن-است

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به قیمت بازار مسکن در استان زنجان گفت: قیمت مسکن در استان زنجان واقعی نیست.

سلمان داشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به علت افزایش قیمت مسکن در استان زنجان اظهار کرد: فکر می‌کنم دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن در استان زنجان دلال بازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشید در استان زنجان مسکن به اندازی کافی وجود دارد اظهار کرد: واحد‌های زیادی در سطح استان وجود دارد که خالی است.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت‌ مسکن در استان زنجان حبابی است تصریح کرد: در این حوزه دلال بازی وجود دارد که به دلیل دست به دست شدن قیمت‌ها روند صعودی پیدا کرده و به نظر بنده نیز این قیمت‌ها واقعی نیست.

وی عنوان کرد: با این شرایط مسکن عملا قدرت خرید مردم پایین می‌آید و اگر این موضوع تداوم داشته باشد رکود در جامعه حاکم می‌شود.

داشاد با اشاره به اینکه انتظار داریم این قیمت‌ها پایین بیاید و قیمت واحدهای مسکونی خیلی بیشتر از قیمت تمام شده واحدها است افزود: این قیمت واقعی نیست و حبابی بوده و امیدواریم این قیمت‌ها به واقعی برگردند.

بیشتر بخوانید:

روند نامناسبی در بازار مسکن حاکم‏ است

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن به خاطر رسالتی که دارد در راستای سیاست‌های دولت حرکت می‌کند و تابع سیاست‌های دولت است.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی بانک مسکن در سالجاری پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده و واحدهای ناکارآمد شهری است.

وی عنوان کرد: برای افرادی که در این حوزه از طرف راه و شهری معرفی می‌شوند توسط بانک مسکن پذیرش می‌شوند و بدون محدودیت تا پایان شهریورماه همه معرفی شدگان را پذیرش خواهیم کرد.

داشاد عنوان کرد: بانک مسکن به خاطر ماهیت تخصصی خود در بخش روستایی نیز فعالیت دارد و سال گذشته 280 واحد سهمیه داشتیم که 273 واحد در مجموعه 68 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: برای امسال 500 واحد برای استان زنجان سهمیه برای مسکن روستایی در نظر گرفته شده و اخیرا ابلاغ شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز 60 واحد با مبلغ 24 میلیارد ریال پرداختی داشتیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به عملکرد بانک مسکن گفت: بانک مسکن بانک توسعه ای و تخصصی است و عملکردش با بانک تجاری فرق می‌کند.

وی افزود: بیش از یک سوم واحدهای سطح کشور از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده‌اند و بزرگترین تسهیلات شبکه بانکی در استان زنجان متعلق به بانک مسکن است.

داشاد افزود: نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم بانک مسکن زیر ۱۰ درصد بوده و تابع سیاست‌های دولت است.

وی همچنین گفت سود تسهیلات صندوق مسکن یکم برای خانه اولی‌ها در بافت فرسوده با هدف جذب مردم به این بخش، ۶ درصد است.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان افزود: سهمیه تسهیلات خوداشتغالی در سال سال جاری  ۲۴ میلیارد ریال برای کمیته امداد و بهزیستی و ۵ میلیارد ریال نیز به فرزندان ایثارگر است که با معرفی نهادهای ذیربط پرداخت خواهد شد.

وی همچنین جمع تسهیلات پرداختی بخش مسکن در سال ۹۷ را بیش از 2 هزار میلیارد ریال و مجموع پرداختی های ۴ ماهه گذشته سال ۹۸ را ۸۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر