logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۲۱۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور:

دولت آماده تسهیل گری در توسعه فعالیت سمنها و خیریه ها است/ زنجان تجارب خوبی در عرصه خیرین سلامت دارد

دولت-آماده-تسهیل-گری-در-توسعه-فعالیت-سمنها-و-خیریه-ها-است-زنجان-تجارب-خوبی-در-عرصه-خیرین-سلامت-دارد

معاون رئیس جمهور با باشاره به فعالیت سمنها و تشکلها گفت: دولت آماده تسهیل گری در توسعه فعالیت سمنها و خیریه ها است.

به گزارش موج رسا; جمشید انصاری امروز در همایش کشوری پیشگامان آیین محبت با بیان اینکه زنجان تجارب خوبی در عرصه خیرین سلامت دارد، اظهار کرد: همه ما در جامعه به غیر از خود باید به فکر دیگران هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اجتماعی که جنبه های مختلفی دارد از نکاتی است که افراد کمی از مردم به آن می پردازند، ابراز کرد: خود فعالیت اجتماعی کار سهل و ساده ای است و باید دیگران را هم به فعالیت اجتماعی کشاند و مجموعه شکل داد که سمن ها، تشکلها و انجمن ها به آن مبادرت می کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مهرانه۱۵۰ هزار خیر پشتیبان دارد، تصریح کرد: اگر مهرانه شکل نمی گرفت این افراد مجالی را برای فعالیت اجتماعی پیدا نمی کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش سمنها و تشکلها در این حوزه ها بیشتر از کار و دستگیری شان و سلامت رساندن به بیمار، فضایی است که برای اکثر مردم فراهم می کنند، عنوان کرد: این تشکلها سبب می شوند تا شخصیت وجودی افراد رشد بهتری پیدا کند.

انصاری با بیان اینکه ما انسانیم و اگر کمی غفلت کنیم از برخی حوزه ها کنار می کشیم، گفت: تذکر دادن مستمر نسبت به اینکه وظایفی در جامعه داریم یکی از برکات شکل گیری این مجموعه ها است.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور فعالین سلامت مردم و خیریه ها شکل گرفته که توفیق بزرگی است، ادامه داد: در این همایش باید به سه نکته را توجه کند که جمع بندی تجارب موفقی که در این عرصه در کشور بروز پیدا کرده یکی از این نکات است به طوری که ما تشکلهای زیادی دلریم که برخی موفق تر هستند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تجارب انجمن ها و تشکلهای موفق مستندسازی شود، اظهار کرد: دومین نکته نوعی مدیریت دانش است که باید در این حوزه شکل گیرد.

وی بیان کرد: دولت حاضر است کمک کند تا تجربه های موفق احصا و در مدیریت دانش با حضور کارشناسان این امر کار شود تا در اختیار دیگران قرار گرفته و سرانجام تبدیل به یک ترم در دانشگاه ها شود.

انصاری عنوان کرد: سومین نکته این است که این تجارب جمع بندی شده و مدیریت شده در همایش های این چنینی به استانهای دیگر منتقل شود تا راه های رفته را تکرار نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور این تشکلها در عرصه های مختلف بخشی از وظایفی است که اگر سمنها اقدام نمی گرد بردوش دولت می افتاد، گفت:امیدواریم دولت بتواند در جهت توسعه این فعالیت ها تسهیل گر باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر