logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۲۱۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت و گو با موج رسا مطرح شد؛

صفر تا صد بیت کوین از دیدگاه کارشناس اقتصادی/ احتمال پولشویی و قاچاق در استخراج بیت کوین

صفر-تا-صد-بیت-کوین-از-دیدگاه-کارشناس-اقتصادی-احتمال-پولشویی-و-قاچاق-در-استخراج-بیت-کوین

کارشناس مسائل اقتصادی گفت:بیت کوین دارای مزایا و معایب متعددی است که باید استخراج کنندگان آن را مورد توجه قرار دهند.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار،موج رسا; اظهار داشت: بیت کوین یا ارز دیجیتال دارای مزایا و معایب مختلفی است که باید استخراج کنندگان آن مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه سرعت، بالا، کاهش هزینه نقل و انتقال از مزایای این نوع ارز محسوب می شود، افزود: عدم سرقت و و امنیت بالا از دیگر مزایای این ارز محسوب می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه غیرقابل رد یابی بودن این نوع ارز از مشکلات آن است، افزود: بروز پولشویی و قاچاق از مضرات این نوع ارز است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال است،بیان داشت: در کشور ما ابهامات مختلفی از منشا تا وضعیت فعلی آن وجود دارد.

محمودی با بیان اینکه بیت کوین دارای دو بخش استخراج و بلاکچین است، بیان داشت: رمز ارز تولیدی و استخراج رمز ارز از محورهای تولید آن محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در ایران نگاه مثبتی برای استخراج بیت کوین وجود دارد، بیان داشت: اما هنوز مجوز خرید و فروش با بیت کوین صادر نشده و نمی شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه استخراج کنندگان بیت کوین باید آن را در خارج از کشور به فروش رسانده و ارز مربوطه را به داخل بفرستند،افزود: با استفاده از برق ارزان قیمت،استخراج بیت کوین به صرفه است اما در صورتی که برق صادراتی برای آن در نظر گرفته شود،صرفه ای نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

محمودی با اشاره به اینکه به زودی کشورهای مختلفی وارد این موضوع می شوند،افزود: اما در حال حاضر این بازار 300 میلیارد دلاری است که کوچک و پر ریسک محسوب می شود.

وی از افزایش قیمت بیت کوین از یک دلار تا 19 هزار دلار خبر داد و گفت: برخی افراد با برق ارزان قیمت به نظر می رسد سودهای کلانی برده اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کشور از این فضا برای دور زدن تحریم ها استفاده می کند،افزود: تحریم ها ظالمانه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است که باید از روش های مختلف برای دور زدن تحریم ها استفاده کرد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر