logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۲۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل بین‌الملل:

شمارش معکوس نابودی اسرائیل با پیروزی حزب‌الله آغاز شد

شمارش-معکوس-نابودی-اسرائیل-با-پیروزی-حزب‌الله-آغاز-شد
کارشناس مسائل بین الملل گفت: استراتژی مقاومت تنها راه نجات ملت فلسطین است و می تواند زمینه تحقق آرمان فلسطین را فراهم کند و اهداف رژیم اشغالگر قدس را از بین ببرد.

به گزارش موج رسا; حمیدرضا ترقی ضمن گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: مقاومت در طی نیم قرن مبارزه با اسرائیل توانست در سال 79 برای اولین بار با فعالیت و تقویت توانمندی‌های رزمی حزب‌الله، به عنوان یک گروه مبارز کوچک، اسرائیل را شکست دهد و از سرزمین های لبنان بیرون کند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: این موفقیت در طی 70 سال مبارزه اعراب با اسرائیل سابقه نداشت و اولین بار بود که چنین موفقیتی برای جبهه مقاومت پدید می‌آمد که ناشی از حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت و جا افتادن فرهنگ مقاومت به جای سازش در برابر اسرائیل بود.

ترقی تصریح کرد: این پیروزی اثبات کرد که این نوع سیاست و استراتژی تنها راه نجات ملت فلسطین است و می تواند زمینه تحقق آرمان فلسطین را فراهم کند و اهداف رژیم اشغالگر قدس را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه موفقیت حزب الله ضربه سنگینی به اسرائیل وارد کرد، عنوان کرد: پیروزی حزب الله برای اولین بار هاله شکست ناپذیری اسرائیل را در بین ملت های عرب و مسلمان از بین برد و موجب شد جبهه مقاومت و همه نیروهای طرفدار اسرائیل به آینده مبارزات خود امیدوار شوند و شمارش معکوس نابودی اسرائیل آغاز شود.

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه بیان کرد: از آن مقطع تا کنون شاهد این هستیم که استراتژی مقاومت موجب شده است تا مبارزات ملت فلسطین از سلاح سنگ به سلاح موشک تبدیل و اهداف توسعه طلبانه اسرائیل که از نیل تا فرات را شامل می شد روز به روز محدود تر شود.

ترقی خاطر نشان کرد: محدود شدن اسرائیل به گونه ای است که حتی در داخل مرزهای خود نیز امنیت ندارد و از محدوده سلطه و استیلای اسرائیل کاسته شده و این نتیجه مقاومت است.

وی با اشاره به آخرین سلاح آمریکایی ها در خصوص فلسطین با عنوان معامله قرن، گفت: آمریکایی ها با معامله قرن به دنبال این هستند که از طریق کمک اقتصادی در قبال خرید زمین، فلسطینی ها را از سرزمین خود محروم کنند ولی شاهد هستیم که حتی فتح و عباس هم در برابر این سیاست ایستادند و تمام توافقات خود را با اسرائیل لغو کردند.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان تاکید کرد: بنابراین وحدت و انسجامی که در بین همه گروه‌های فلسطینی در رابطه با مقاومت پدید آمده است، اثبات می‌کند که استراتژی مقاومت تنها راه دستیابی ملت فلسطین به آرمان های مقدس خود و آزادی آن ها از چنگ اشغالگران قدس است.

منبع: راه آرمان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر