logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۲۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
هنرمند صنایع دستی:

مس چینی قابل مقایسه با زنجان نیست

مس-چینی-قابل-مقایسه-با-زنجان-نیست

هنرمند صنایع دستی از ورود مس خام چینی طی یک سال گذشته به استان خبرداد و گفت: مس وارداتی پرتی بسیاری داشته و قابل مقایسه با مس زنجان نیست.

سعید جعفری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در زمینه تولید انواع محصولات مس در استان زنجان فعالیت می کنم که همه این صنایع با دست تولید می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ حمایتی از صنعت مس نمی شود، افزود: بیشتر محصولات مس امروزه به صورت وارداتی بوده و مس خام از چین وارد می شود.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه صنعت مس دارای پتانسل بالایی است، افزود: اجناس وارداتی تزئینی به دلیل افزایش قیمت ارز،گران شده در حالی که قیمت مس پایین تر از این اجناس است.

جعفری با بیان اینکه صنعت مس دارای گردش مالی خوبی است، خاطرنشان کرد: با خرید صنایع مسی می توان نسبت به ذخیره نصف مبلغ خریداری شده اطمینان داشت در حالی که در صنایع دیگر به دلیل عدم بازیافت نمی توان به این موضوع تکیه کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت مس، صنعتی پیشرو است و هنرمندان بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد:از وسایل تزئینی تا سرویس های پذیرایی را می توان از مس تهیه کرد.

بیشتر بخوانید

سودجویان صنعت مس را نشانه رفته اند

چاقوی زنجان زیر تیغ بی‌تدبیری

این هنرمند صنایع دستی قیمت مس را به نرخ روز بین 100 تا 120 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل سه برابر به دلیل افزایش قیمت جهانی مس و ارز افزایش یافته است.

جعفری قیمت مس کار شده با دست را با توجه به نوع کار انجام شده متفاوت عنوان کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان در حال حاضر به صورت دستی به مس نقوش می زنند.

وی از فعالیت6 نفر در کارگاه مس خود خبرداد و گفت:دولت برای ارائه تسهیلات از صنعتگران مس حمایت نمی کند.

این هنرمند از ورود مس خام چینی طی یک سال گذشته به استان خبرداد و گفت: مس وارداتی پرتی بسیاری داشته و قابل مقایسه با مس زنجان نیست.

جعفری با اشاره به کاهش فروش مس به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بیان داشت: مسئولان باید برای حمایت از این صنعت آستین همت را بالا بزنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر