logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی:

ایران در تولید دانه‌های روغنی و شکر به خودکفایی می‌رسد

ایران-در-تولید-دانه‌های-روغنی-و-شکر-به-خودکفایی-می‌رسد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد شکر مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود گفت: با برآوردهای انجام شده در آینده کشورمان در تولید دانه‌های روغنی و شکر به خودکفایی می‌رسد.

به گزارش موج رسا;  جوادی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط سختی قرار دارد اظهار کرد: شرایط امروز کشور سخت‌تر و پیچیده‌تر از دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که رو‌ در رو در برابر چندین کشور می‌جنگیدیم.

وی تصریح کرد: تحریم‌هایی که بر کشور حادث شده و نظام و دولت را وارد فیلد جدیدی کرده چیزی ساده‌ای نیست و این شرایط بسیار پیچیده است.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس با اشاره به اینکه بانیان تحریم‌ها و طراحان برای این تاریخ کشور ما پیش‌بینی شکست را کرده بودند افزود: به کمک خدا با تدابیری که توسط رهبری معظم انقلاب و کل ارکان نظام صورت گرفت توانستیم بر مشکلات فائق آییم و امروز در شرایطی هستیم که پیک بحران‌ها را سپری کردیم.

وی عنوان کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که هیچ راهی غیراز اینکه با این نظام و با این مردم کنار بیایند وجود ندارد.

جوادی با اشاره به اینکه در این شرایط صادرات و واردات یک کالا مشکل شده است افزود: ولی با این وجود نسبت به سالهای گذشته بیشترین ذخایر استراتژیک کشور را امسال داریم.

بیشتر بخوانید:

صادرات 37 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان زنجان

وی با بیان اینکه دشمن در برابر این مشکلاتی که برای مردم ایجاد کردند با شکست مواجه شدند خاطر نشان کرد: این دوره هم سپری خواهد شد و امید دارم که در آینده نیز شاهد رونق اقتصادی اعم از تولید و افزایش اشتغال در کشور خواهیم بود.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه مشکلات تحریم برای کشورمان بهره‌های زیادی را هم داشت بیان کرد: یکی از خوبی‌های تحریم نگاه همه به تولید داخلی بود و این موضوع را به یاد ما انداخت که باید روی پای خودمان بایستیم و به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به سرمایه‌گذاران داخلی و استفاده از زمین‌های کشاورزی و منابع آب و اینکه با مدیریت مصرف آب بیشترین راندمان را داشته باشیم از بهره‌‌مندی‌های تحریم‌ها بود افزود: استان زنجان به عنوان یک استان پر پتانسیل و یکی از استانهایی است که در رسیدن به اهداف حوزه کشاورزی نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

جوادی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته 6.5 میلیون تن گندم به کشور وارد می‌شد با تلاش‌های صورت گرفته امروز در این حوزه به خودکفایی رسیدیم افزود: افتخار می‌کنیم با برنامه‌ای پیش می‌رویم بیش از 90 درصد نیار کشور در داخل تولید می‌شود امیدوایم در آینده با بالا بردن تولید نی‌شکر و چغندر قند و دانه‌های روغنی نیز به خودکفایی برسیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر