logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۲۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

گزارشی از وضعیت خدمات اینترنت، موبایل و تلفن در کشور

گزارشی-از-وضعیت-خدمات-اینترنت،-موبایل-و-تلفن-در-کشور

سامانه‌ای با شماره 195 را در اختیار شهروندان قرار داده تا با تماس با آن بتوانند گزارش‌های مربوط به تخلفات، حوادث، مشکلات و شکایات خود از شرکت‌های زیرمجموعه و دارای مجوز این سازمان مطرح کنند.

به گزارش موج رسا; سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا همان رگولاتوری سامانه‌ای با شماره 195 را در اختیار شهروندان قرار داده تا با تماس با آن بتوانند گزارش‌های مربوط به تخلفات، حوادث، مشکلات و شکایات خود از شرکت‌های زیرمجموعه و دارای مجوز این سازمان مطرح کنند. با توجه به وضعیت این سامانه، می‌توان برآوردی سرانگشتی از وضعیت خدمات مرتبط با این سرویس‌ها در کشور بدست آورد. 

مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه میزان شکایات ثبت شده در سامانه 195 از خدمات ارتباطی نسبت به سال گذشته افزایش یافته اعلام نمود که تعداد 24 هزار و 621 شکایت مطرح شده در این سامانه به صورت مستقیم تا حصول نتیجه از سوی این سازمان پیگیری شده است. این آمار متعلق به 4 ماه ابتدایی سال جاری است.

معاون امور پستی رگولاتوری در خصوص آمار و ارقام شکایت‌های مطرح شده در این زمینه اعلام نموده که از ابتدای سال 1398 تا پایان تیر ماه به صورت کلی 30 هزار و 758 شکایت در این سامانه مطرح شده و به ثبت رسیده که از این میزان 24 هزار و 621 شکایت رسیدگی شده و 6 هزار و 137 شکایت دیگر نیز در حال حاضر در مراحل رسیدگی قرار دارند.

 

البته شاید این سوال برای شما نیز مطرح باشد که شکایت‌های مطرح شده در چه بخش‌هایی بوده است. در این زمینه حقی می‌گوید که در حدود 93 درصد از شکایت‌‌های ثبت شده مربوط به موضوعاتی مانند اینترنت (با 51 درصد)، تلفن همراه و خدمات ارتباطی آن (نزدیک به 27 درصد)، تلفن ثابت (نزدیک به 15 درصد) و 7 درصد باقی‌مانده نیز مربوط به سرویس‌های خدمات ارزش افزوده یا همان VAS، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان می‌باشد.

حقی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که به رغم افزایش ماهانه تعداد شکایات ثبت شده در این سامانه، مدت زمان پاسخگویی به شکایات از 6 روز کاربری در فروردین ماه سال جاری به 2 روز کاری رسیده و کاربران برای حصول نتایج لازم زمان کمتری را منتظر خواهند ماند.

اما شکایات ثبت شده در هر گروه مربوط به چه نوع خدمات و مواردی هستند. حقی در این زمینه می‌گوید:

پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت شده است.

البته اتفاق خوبی که در این میان افتاده این است که با تماس با 195 از سوی این سامانه برای کاربر پیامکی با موضوع ثبت شکایت و همراه با یک کد رهگیری ارسال می‌شود تا پیگیری شکایت آسان‌تر شود.

این همه پیشرفت‌های این سامانه نبوده و معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری می‌گوید که راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست با هدفت تفکیک موضوعات مرتبط به شکایات و درخواست‌های مطرح شده، اضافه کردن منوی راهنمای برای هر یک از مراحل ثبت شکایات و  طراحی و پیاده‌سازی  فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع جمع‌آوری سرویس، از برنامه‌هایی است

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر