logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۲۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بزرگترین بوم گردی زنجان احداث می شود/وجود 104 اقامتگاه بوم گردی در استان زنجان

بزرگترین-بوم-گردی-زنجان-احداث-می-شود-وجود-104-اقامتگاه-بوم-گردی-در-استان-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بزرگترین بوم گردی استان توسط بخش خصوصی در شهر سلطانیه احداث می شود.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: روستاهای استان زنجان دارای پتانسیل های گردشگری مطلوبی هستند که برگزاری جشنواره روستا می تواند این ظرفیت ها را به خوبی به جامعه معرفی کند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی استان تجربه جدیدی برای حضور در یک محیط متفاوت است، افزود: توسعه بوم گردی موجب افزایش توزیع گردشگری در روستاها می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه بوم گردی ها موجب افزایش شاخص های اقامتی در استان شده است، بیان داشت:  جشنواره روستا بستری برای معرفی اینگونه اقامتگاه ها و معرفی ظرفیت های گردشگری در روستاهای استان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اضافه شدن یک هزار و 40 تخت به مجموعه تخت های اقامتی استان با توسعه بوم گردی،تصریح کرد: ظرفیت اقامتی استان به دلیل بوم گردی افزایش یافته ست.

رحمتی از ارتقا و رشد شاخص های اقامتی استان زنجان خبرداد و گفت: بوم گردی استان در روستاها رتبه بندی شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روستای درسجین در ابهر دارای رتبه اول در زمینه بوم گردی است، افزود: روستای شیت نیز در جایگاه دوم در این زمینه قرار دارد.

این مسئول با اشاره به حفظ آمار بوم گردی استان در سه ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: 104 اقامتگاه بومی گردی در استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به 20 پرنده برای صدور مجوز در دست اقدام است، افزود: 4 اقامتگاه بوم گردی نیز در دست ساخت است.

رحمتی با بیان اینکه اکثر اقامتگاه های بوم گردی ساختمان های موجود در روستاها است، افزود: برخی اقامتگاه ها نیز با حضور بخشی خصوصی احداث می شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین بوم گردی استان توسط بخش خصوصی در شهر سلطانیه احداث می شود، افزود: این مجموعه اقامتی و پذیرایی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر