logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۲۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری در گفت‌وگو با موج رسا:

پرونده حقوق‌های نجومی برای همیشه بسته می‌شود/ نیروهای قراردادی ساماندهی می‌شوند

پرونده-حقوق‌های-نجومی-برای-همیشه-بسته-می‌شود-نیروهای-قراردادی-ساماندهی-می‌شوند

سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: پرونده حقوق‌های نجومی با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری بسته می‌شود.

به گزارش موج رسا; احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اصلاح قانون خدمات کشوری اظهار کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری سال گذشته بعد از سالهای سال که از سال 86 تصویب شده بود در مجلس مطرح که دائمی و امسال اصلاح آن در دست پیگیری بود.

وی با بیان اینکه ما  از سال 97 این موضوع را در دست پیگیری داشتیم که سال گذشته به سرانجام کامل نرسید، افزود: اخیرا طی جلسات فشرده اصلاحات خوبی در این زمینه شکل گرفت.

سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل که در کمیسیون اصلاح شد و باید به صحن برود این بود که تمام ارگانها، نهاد و سازمانها و وزارتخانه از یک قانون تبعیت خواهند کرد که همان قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی با بیان اینکه در بحث استخدامها نیز از این به بعد امور حاکمتی استخدام رسمی و امور تصدی گیر نیز پیمانی خواهد بود، گفت: یعنی چیزی به عنوان قرارداد نخواهیم داشت که در این راستا نیروهای قراردادی ساماندهی خواهند شد.

بیگدلی بیان کرد: در بحث حقوق ها نیز در خصوص شرکتهای دولتی با شفاف سازی حقوقهای نجومی جمع خواهند شد یعنی قانون شفاف خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در خصوص بازنشستگی ها ادامه داد: در گذشته بازنشستگی در مشاغل غیرتخصصی 30 سال با 60 سال سن بود که اکنون تعیین 60 سال سن برداشته شد و در مشاغل تخصصی نیز از فوق لیستانس به بالا با 35 سال سابقه بازنشست خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: امیدوارم در هفته های آینده قانون مدیریت خدمات کشوری به صحن برود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر