logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۲۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان:

زنجان ظرفیت تبدیل به قطب آی تی را دارد

زنجان-ظرفیت-تبدیل-به-قطب-آی-تی-را-دارد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب آی تی با استفاده ایجاد ارز دیجیتال دارد.

به گزارش موج رسا; افشین آشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های استان زنجان در حوزه برق، اظهار داشت:تولید برق استان در ۹ ماهه سال جاری مازاد مصرف مورد نیاز بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های موجود می توان از برق برای ماینینگ (ایجاد ارز دیجیتال) استفاده کرد،افزود: در صورت استفاده از چنین ظرفیتی می توان از قطب استخراج رمز ارز به قطب آی‌تی تبدیل شویم.
این مسئول خاطرنشان کرد: مشخص نبودن تعرفه قیمت برق مشکل اصلی در زمینه تولید ارز دیجیتال محسوب می شود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیئت دولت، نرخ هزینه برق، متوسط قیمت صادراتی به کشورهای دیگر دریافت می‌شود،افزود: این در حالی است که فعالیت ما در ایران ثبت می شود.
آشوری ادامه داد: در حال حاضر بانک ها هیچ حمایتی از تولید نمی کنند در حالی که شرایط کار در این زمینه مشکل بوده و ضروری است انرژی تولیدی با ارز نیمایی ارائه شود.
وی گفت: تولید ارز دیجیتال در شرایط جنگ اقتصادی می تواند علاوه بر ایجاد شغل،مشکلات کشور را نیز حل کند.
این مسئول مصرف برق ماینرها را در زنجان کمتر از ۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: به دلیل مقابله با این موضوع از توسعه آن باز ماندیم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان افزود: هنگامی که دولت قانونی وضع می‌کند باید از آن حمایت کند نه اینکه موجب مهاجرت فعالان و نخبگان به سایر کشورها شود.
آشوری با اشاره به استقبال نخبگان از این طرح، بیان داشت: با وجود اینکه در این زمینه تحریم نیستیم اما دولت از آن حمایت نمی کند.
وی افزود: تولید ارز دیجیتال در داخل کشور علاوه بر جلوگیری از هزینه سربار، درآمد سرشاری نیز برای کشور دارد.
عضو هیات‌رئیسه و خزانه‌دار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای زنجان نیز در این نشست اظهارداشت: این سازمان، مجوزهای مهارتی به افرادی صادر می‌کند که دارای تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار و مهارت در آن زمینه باشند.
حسین بازدار با بیان اینکه این سازمان، دولتی نیست اما حکم رئیس سازمان کشور توسط رئیس امضا شده است، افزود:سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مربوط به فعالان حقیقی و حقوقی حوزه کامپیوتر و آی‌تی است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر