logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۲۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان:

حوزه صادرات استان با چالش مواجه است/ سهم استان زنجان از مجموع صادرات کشور 1.3 درصد است

حوزه-صادرات-استان-با-چالش-مواجه-است-سهم-استان-زنجان-از-مجموع-صادرات-کشور-1.3-درصد-است-

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان با اشاره به مشکلات حوزه صادرات گفت: صادرات استان زنجان امسال به دلیل برخی مسائل و مشکلات دچار وقفه است.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صادرات استان زنجان اظهار کرد: صادرات استان زنجان نیز از صادرات کشوری تبعیت می‌کند و محدودیت صادراتی چنانکه در کشور اعمال می‌شود استان زنجان نیز از آن بی نصیب نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه وقتی که نسبت به صادرات شمش روی یا فلزات سنگین تصمیماتی گرفته شد استان زنجان از این تصمیمات بی‌نصیب نماند و این محدودیت‌ها برای صادرات استان زنجان نیز اعمال شد تصریح کرد: این اقدام صادرکنندگان ما را دچار چالش کرد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان افزود: برای جلوگیری از این محدودیت تلاش کردیم تا محدودیت‌ها برداشت شود چرا که با این محدودیت صنعت اول استان دچار محدودیت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با کلی رایزنی بلاخره موافقت شد که صادرات شمش روی با توجه به شرایط و ملاحظات سیستمی طراحی شد که براساس برنامه صادرات انجام شود.

بیشتر بخوانید:

سهم بخش‌ کشاورزی، گردشگری و معدن در حوزه صادرات تغییری نکرده است

رنگرونا با اشاره به اینکه مسائل این چنینی صادرات استان زنجان را نیز دچار تنش کرده است افزود: با این شرایط صادر کنندگان استان زنجان عملکرد قابل قبولی داشتند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان استان زنجان سال گذشته توانستند عملکرد خوبی داشته باشند عنوان کرد:  1.3 درصد از صادرات کل کشورمربوط به استان زنجان است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر با همه این مشکلات که صادر کنندگان در استان زنجان مواجه هستند صادرات استان زنجان دچار وقفه شده است.

وی افرود: امیدواریم امسال در ماه‌های آینده این کاهش میزان صادرات در استان را جبران کنیم.

رنگرونا عنوان کرد: همه صادرکنندگانی که در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند بومی بوده و ساکن این استان هستند و تولیدات این استان را صادر می‌کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر