logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۲۰۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
محسنی اژه‌ای:

عده‌ای در حال تلاش هستند تا ثروت بادآورده‌ای را برای خود فراهم کنند

عده‌ای-در-حال-تلاش-هستند-تا-ثروت-بادآورده‌ای-را-برای-خود-فراهم-کنند

به گزارش موج رسا; غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: آقای اسماعیلی در هر کجایی که بودند توفیقاتی داشتند؛ در مسؤولیت جدید هم ان‌شاءلله توفیق خواهند داشت و رئیس کل جدید دادگستری تهران هم از سابقه بسیار خوب قضایی برخوردار است و در دادگستری گیلان، دادستانی کل کشور و مناصب دیگر پست داشتند؛ امیدواریم بتوانند با نیت پاک و تجربه‌ای که دارند منشأ اثر باشند.

ببینید:

عکس/ شکاف طبقاتی!

وی دلیل ترک جلسه از سوی دادستان کل کشور را برگزاری جلسه‌ای دیگر عنوان کرد و گفت: تهران مختصات خودش را دارد و مدیری که در این استان پست می‌گیرد باید این مسأله را در نظر بگیرد حجم کار در اینجا زیاد است؛ در این چهار دهه مگر همه چیز برای ما فراهم بود؟ با همین دلسوزی که در مسؤولان می‌بینیم و با همان روحیه احساس می‌کنیم بر مشکلات فایق می‌شویم.

 معاون اول قوه قضائیه خطاب به مسؤولان قضایی استان تهران گفت: باید متولی، حرمت امامزاده را نگه دارد و این را باید در رابطه با زیرمجموعه خود در نظر بگیرید. علاوه بر حمایت باید به صیانت و سلامت زیر مجموعه خود توجه کنیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: اگر فسادی در بخشی هست و ما آن را ریشه نکن نکنیم و آن فساد در خانه ما هم لانه کرده باشد نیاز به درمان دارد چرا که فساد مسری است و احساسم بر این است اختلاف طبقاتی در حال افزایش است و عده‌ای در حال تلاش هستند تا ثروت بادآورده‌ای را برای خود فراهم کنند؛ یک عده‌ای در کشور بستری برایشان فراهم شده و با تکثر ثروت، بقیه جاها را خراب می‌کنند. 

وی افزود: این ثروت بادآورده خدای ناکرده ممکن است در قدرت و انتخابات و در جابه‌جایی مدیران دخالت کند و این ثروت ممکن است زمینه‌های لغزش را فراهم کند.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت نظارت‌ها، گفت: درآمد ما در کشور مشخص است بخشی از آن مربوط به نفت و بخشی به مالیات و واگذاری‌های خصوصی و غیره است. به بخش نظارتی گفتم در این چند سرچشمه متمرکز شوید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: بر روی دو چیز به تفاهم رسیدیم که یکی از آنها این بود که منشأ پولدار شدن بی‌حساب و کتاب شدن برخی‌ها به مسأله زمین و برخی به شرکت‌های لیزینگی و تعاونی‌ها برمی‌گردد و در رابطه با تعاونی‌ها شاهدیم که بیش از یک میلیون جمعیت سپرده‌گذار پولی را تهیه کرده و این مسأله باعث سرریز شدن مشکلات این تعداد به قوه قضائیه می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس دادگستری و دادستان تهران گفت: از  آقای اسماعیلی می‌خواهم آماری در رابطه با برگرداندن اراضی ملی به بیت المال ارائه دهد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به مردم ضربه می‌زند موضوع فرار مالیاتی است؛ فرار مالیاتی به کجا می‌رود آیا به تولید می‌رود؟ برای برخی افراد خاص می رود که همین فساد را ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر