logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۲۰۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان زنجان:

تامین آب شرب مشکل اساسی استان زنجان/ برای تکمیل سد مشمپا 700 میلیار تومان اعتبار نیاز است

تامین-آب-شرب-مشکل-اساسی-استان-زنجان-برای-تکمیل-سد-مشمپا-700-میلیار-تومان-اعتبار-نیاز-است

معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت:  برای تکمیل سد مشمپا 700 میلیار تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش موج رسا; قزلباش امروز در نشست خبری با اشاره به سد سازی های صورت گرفته در کشور طی دهه گذشته اظهار داشت: استان زنجان به عنوان بخشی ازکشور به فراخور توانایی های خود از نظر زیر ساخت و تراکم جمعیتی عملیات سد سازی را طبق سیاست های کشور اجرا کرده است.

وی با اشار به صحیح نبودن بررسی خطی سد سازی در استان های مختلف ابراز کرد: مقایسه تعداد سد های استان های مختلف با استان زنجان برای بررسی وضعیت صنعت سد سازی در زنجان منجر به نتیجه صحیح نمی شود؛ چرا که حجم آب های سطحی استان ها با یکدیگر متفاوت است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان عقب ماندگی استان در ساخت و ساز سدهای بزرگ افزود: بیش از 30سد کوچک در استان ساخته شده است ولی بهتر بود که اعتبارات برای احداث سد های بزرگ تامین می شد.

وی با اشاره به کاهش توسعه صد ها در مصارف کشاورزی خاطرنشان کرد: سیاست سد سازی در  زنجان تامین آب شرب استان و مصارف صنعتی است.

قزلباش با اشاره به تنش های بین شهری بر سرآب بیان کرد: مشکل حیاتی استان زنجان تامین آب شرب استان است و سد سازی های آینده نیز برای رفع این مشکل خواهد بود و در بخش کشاورزی آب مورد نیاز کشاورزان از طرق مختلف تامین می شود.

وی با اشاره به حجم آب های سطحی استان افزود: تمام مناطق استان برای سد سازی مطالعه شده است و فقط سه سد بزرگ در استان امکان بهره برداری دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به حفر چاه های غیر مجاز در استان بیان داشت: دلیل اصلی افزایش حفر چاه های غیر مجاز پروسه طولانی قضایی و اداری برخورد با متخلفین است و تا زمانی که فرهنگ رصد مردمی برای جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز وجود نداشته باشد این روند اتفاق می افتد.

وی با اشاره به ظرفیت تامین آب شرب و صنعتی سد مشمپا به میزان 50 میلیون متر مکعب خاطر نشان کرد: حجم مخزن سد مشمپا 300میلیون متر مکعب است که برای تکمیل سد 700 میلیار تومان اعتبار نیاز است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر