logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۲۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:

شرایط فعلی بانوان با شرایط قبل قابل مقایسه نیست/ نیم ساعت متوسط گفت و گوی خانواده در ایران

شرایط-فعلی-بانوان-با-شرایط-قبل-قابل-مقایسه-نیست-نیم-ساعت-متوسط-گفت-و-گوی-خانواده-در-ایران

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: شرایط فعلی بانوان با شرایط قبل قابل مقایسه نیست و این موضوع را می توان در رشد چشمگیر حضور بانوان مشاهده کرد.

به گزارش موج رسا; فریبا نظری پورکیایی امروز در جلسه، گفت و گوی مشترک مسئولان و نمایندگان زنان فعال استان زنجان،اظهار داشت: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان جزو پنج مدیرکل برتر کشور است.

وی با بیان اینکه شهیده فهیمه سیاری از شهدای شاخص زن در کشور محسوب می شود، افزود: کتاب "کوههای سفید دوردست" زندگینامه این شهید زنجانی نگارش شده است.

این مسئول بیان داشت: استاندار زنجان همواره ذهنیت توسعه یافته ای نسبت به استفاده از همه گروه های جامعه به ویژه بانوان دارند و رشد چشمگیری استفاده از بانوان در پست های مدیریتی نشانگر این موضوع است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همواره حضور فعالی دارند که گزارش این جلسه خوب را حتما در شورای معاونان به استحضار وزیر می رسانم.

پور کیایی بیان داشت: تالارهای گفت و گو با بانوان بخشداران ایجاد شده است و مسائل از سوی بخشداران در این تالار ارائه می شود.

وی با بیان اینکه 37 هزار دهیار در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 2 هزار و 490 دهیار زن هستند،افزود: دهیاران همواره در خط مقدم روستا و در ارتباط با مردم قرار دارند.

این مسئول برضرورت احصای فرصت ها و تهدیدها از سوی دهیاران تاکید کرد و گفت: موانع پیش روی دهیاران نیز از سوی این افراد ارائه شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: مهم این است که در جایگاهی قرارگرفته ایم که می توانیم حرف بزنیم و از ظرفیت های اطراف خود برای ارتقای جایگاه خود استفاده کنیم.

پور کیایی افزود: 22 درصد همکاران در ستاد وزارت کشور بانوان هستند این در حالی است که این آمار در استان های کمتر از یک سوم  آمار ستادی است.

وی با بیان اینکه اجازه بدهید اولین خطای یک مدیر زن به آخرین خطای امور تبدیل نشود، افزود: اگر چه پست های مدیریتی نباید محل آزمون و خطا برای مدیران باشد.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر 5 معاون توسعه مدیریت در استانداری های کشور فعالیت می کنند که امیدواریم مدیر بعدی در زنجان منصوب شود.

 

*یک زن بزرگترین صادر کننده سیمان در خاورمیانه است

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان داشت: بزرگترین صادر کننده سیمان در خاورمیانه و ایران یک زن ارومیه ای است که مدیریت 5 معدن سنگ را نیز برعهده دارند.

پورکیایی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی بانوان با شرایط قبل قابل مقایسه نیست و این موضوع را می توان در رشد چشمگیر حضور بانوان مشاهده کرد اگر چه با مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: متوسط گفت و گوی خانواده به کمتر از نیم ساعت رسیده و خانواده های تفردی نیز در کشور دیده می شود.

این مسئول بیان داشت: مسائل باید بین دو گروه و زن و مرد دیده شده و همواره نیمه پر لیوان ملاحظه شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود:

"فتح الله حقیقی" استاندار زنجان در ادامه این جلسه با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: اعتقاد دارم استاندار در دو بخش عمومی و تخصصی فعالیت می کند.

وی حجم سرمایه گذاری استان را منهای فعالیت واحدهای خرد بالای 2 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این حجم در سال گذشته یک هزار و 100 مییلیارد تومان بوده است.

 

*زنجان مظهر عطوفت و مهربانی

این مسئول زنجان را مظهر عطوفت و مهربانی عنوان کرد و گفت: مهرانه یکی از نمادهای بزرگی مردم زنجان است که ماهی 700 میلیون تومان مردم به حساب این انجمن واریز می کنند.

استاندار زنجان با اشاره به عدم علاقه مردم زنجان نسبت به خرید کالای خارجی،افزود: مردم زنجان بیشتر از کالاهای ایرانی استفاده می کنند که در کشور دارای رتبه دوم در کشور هستند.

حقیقی خاطرنشان کرد: طرح سبزه میدان زنجان ابتدا دارای بیشترین مرکز تجاری بود که در نقشه بعدی با بزرگواری شهرداری زنجان به تعداد مراکز فرهنگی،دینی و اجتماعی افزوده شد.

وی با تقدیر از شهرداری زنجان در کمک به بیمارستان ولیعصر زنجان،گفت: شهرداری و شورا از حق خود برای

کمک به مردم گذشتند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: از بانوان زنجانی در پست های مدیریتی استفاده شده و تا هفته آینده یک مدیرکل به استانداری زنجان اضافه می شود.

 

*از دست افرادی که مدیرکل آموزش و پرورش را تودیع کردند، ناراحتم

حقیقی با بیان اینکه هنوز هم از دست افرادی که مدیرکل آموزش و پرورش را تودیع کردند، ناراحتم، افزود: بانوان تا به امروز خوب جواب داده اند و انتخاب های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 49 بانوی زنجانی منصوب و 20 نفر نیز در مراحل استعلام هستند،افزود: در تلاش هستیم افراد با سواد و تاثیرگذار در مجموعه ادارات استان به کارگیری شوند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در دوره دکتری بانوان زنجانی 3 درصد از آقایان جلو هستند که این امر نشان دهندن توانمندی بانوان زنجانی است.

حقیقی با اشاره به حضور وزیر کشور در هفته دولت در زنجان، گفت: جشنواره روستا در سه دوره برگزار می شود که بخش آخر آن همزمان با هفته دولت برگزار می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر