logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۲۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

وابستگی به احزاب و دولت موجب قربانی شدن رسانه ها می شود

وابستگی-به-احزاب-و-دولت-موجب-قربانی-شدن-رسانه-ها-می-شود

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: احزاب و دولت کاهش یابد، چرا که این وابستگی موجب قربانی شدن رسانه ها می شود.

به گزارش موج رسا;مسعود بصیری امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ هزار اثر به جشنواره رسانه ای ابوذر ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال بیش از 500 اثر به جشنواره رسانه ای ابوذر در زنجان، خاطرنشان کرد: 6 هزار خبرنگار در کشور در این جشنواره شرکت می کنند.

این مسئول با اشاره به نقش پررنگ خبرنگاران در عرصه های مختلف،بیان داشت: هر رسانه یک صدا در جامعه محسوب می شود که تعطیلی آن موجب خاموش شدن یک صدا است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه تعطیلی یک رسانه موجب بیکار شدن خبرنگاران می شود، همانطور که تعطیلی یک کارخانه موجب بیکاری کارگران می شود.

بصیری با اشاره به اینکه دوست داریم مطبوعات کشور درآمد پایدار داشته و  وابستگی رسانه‌ ها به احزاب و دولت کاهش یابد، چرا که این وابستگی موجب قربانی شدن رسانه ها می شود.

بصیری خاطرنشان کرد: هزینه اداره رسانه ها پایین است و باید با در نظر گرفتن این مزیت بیشتر به رسانه ها کمک شود تا مشکلات آنان حل شود.

بیشتر بخوانید

بصیری با بیان اینکه رسانه 50 تا 100 قدم از خط جلوتر هستند، افزود: دشمن در عرصه های مختلف به ویژه تهدید آرامش جامعه فعالیت می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت رسانه های دشمن به گونه ای پیش رفته است که امروز احساس فساد در جامعه از خود فساد جلوتر است.

رئیس سازمان بسیج  رسانه کشور با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیون خانواده در آمریکا نگران وعده غذایی بعدی خود هستند، افزود: اما به دلیل فعالیت های رسانه ها،این فضا در فضای مجازی اغواگرانه است.

بصیری بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید  به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است در حوزه جریان شناسی غرب گام‌ های جدی ‌تر برداشته شود، بیان داشت: خود خبرنگاران نیز باید این موضوع  را مورد نظر داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه ها باید روی پای خود ایستاده و درآمدهای پایدار داشته باشند چرا که در زمان وقوع بحران های اقتصادی ،حوزه فرهنگ و رسانه بیشتر آسیب را متحمل می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه این مراسم اظهارداشت: کار خبرنگاران باید با قرآن عجین و با تاریخ معرفی کرد.

وی گفت: برگزاری گرامیداشت روز خبرنگار  به دلیل قداست قلم این قشر است که می خواهد به جامعه قداست می بخشد.

این مسئول بیان داشت: کار خبرنگار مصداق بارز آیه شریفه "ن و القلم" است  که کار امام سجادی  و کار جبرئیل امین را انجام میدهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه اگر امروز مراسم های مذهبی و دینی از جمله اربعین امام حسین (ع) برگزار می شود به دلیل خبررسانی امام سجاد (ع)،حضرت زینب (س) است، افزود: عزت، ایثار و شهادت و تاریخ کربلا و شهادت یافتگان آن مکتب با کار خبرنگاری به جامعه مخابره شده است.

حجت الاسلام بیگدلی بیان داشت:رسالت خبرنگاران به درستی انجام شده است که امروز تاریخ کربلا را که  مقابله با جنگ نرم دشمنان بود بود، مطالعه می کنیم.

وی با بیان اینکه خبررسانی دقیق تاریخ کربلا موجب شده است تا امروز کسی جرات تحریف تاریخ آن را ندارد.

این مسئول تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز اینگونه بود و شهید مطهری ها و بهشتی ها کار خدایی را انجام دادند که قانون اساسی ما خدشه ناپذیر است.

وی بیان داشت: باید دست و بازوی خبرنگاری که حقیقت را برای خدا می نویسد بوسید.//ن

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر