logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۲۰۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

بی‌تدبیری‌های دولت مشکلات امروز گندم را رقم زده است/ خروج گندم بدون مجوز مراجع ذی صلاح از استان زنجان ممنوع است

بی‌تدبیری‌های-دولت-مشکلات-امروز-گندم-را-رقم-زده-است-خروج-گندم-بدون-مجوز-مراجع-ذی-صلاح-از-استان-زنجان-ممنوع-است

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به مشکلات کاهش خرید گندم گفت: بی‌تدبیری‌های دولت مشکلات امروز گندم را رقم زده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان در ابتدا با اشاره به گزارش  سازمان بازرسی در مورد سیل اظهار کرد: موضوع سیل یک درسی بود، گرچه خسارتهایی را به بار آورد اما هشدارهایی به سازمانها و متولیان امر داد تا از سیاست های غلط پیشگیری شود.

وی افزود: هرکجا که همه سازمانها وظیفه داشتند در این حوزه برای اجرای برنامه های پیشگیرانه سازمان بازرسی مساعدت کنند و از کمک‌هایشان دریغ نکنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به کاهش خرید گندم توسط دولت ابراز کرد: آن چیزی که مهم است به لحاظ اهمیت موضوع گندم و استراتژیک بودن آن برای کشور است یعنی حتی تصورش هم ملال آور و مشکل آفرین است که یک روز نان با مشکل روبرو شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها و کسانی که در فرآیند تولید، خرید، توزیع و سیاست گذاری در این کالای پراهمیت دخالت دارند باید با دلسوزی این موضوع را تعقیب می‌کردند نه این که ما اکنون با برداشت 90 درصدی در سطح کشور مواجه شویم در حالی که با کاهش تقریبا 50 درصدی خرید مواجه هستیم که البته آمار دقیق تا بیش از یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه موضوع گندم را باید کشوری دید، خاطرنشان کرد: ما این بحران را پیش رو ملاحظه می‌کنیم که با کمبود مواجه هستیم که لازم بود تدبیر از پیش اندیشیده می‌شد.

وی تصریح کرد: بی تدبیری از سوی مسئولان امر این مشکل را رقم زده است که اگر جلوگیری نشود ممکن است به یک بحران تبدیل شود اما هنوز دیر نشده که اشتباهات گذشته جبران شود تا با بخشی از این مشکلات که درگیر هستیم، مواجه نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نکته بعدی عمل به تعهد است، گفت: بدون توجه به مصالح کشاورز، پایه های اقتصاد مقاومتی، واقعیت بازار با عددها و آمار غیرواقعی این نرخ اعلام شد اما با بی تدبیری دیگری نیز مواجه هستیم که یک  سوم این قیمت پایین به کشاورز پرداخت شده است.

وی بیان کرد: قیمت گندم بالای 2000 تومان به صورت نقد در بازار آزاد خرید و فروش می شود اما دولت 1700 را قسطی می‌دهد این بی تدبیری است یعنی حداقل باید به عهدی که بستیم عمل کنیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه اگر ایفای تعهد در قراردهای منعقد شده به خوبی جلو می رفت با این حجم مشکلات مواجه نبودیم، گفت: امروز می‌بینیم که اعتماد عمومی نسبت به مسئولان امر سسست شده است چرا که ما زیاد با کاهش تولید مواجه نیستیم.

وی بیان کرد: بخشی از گندم ما در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، احتیاج صنعت را نمی توان از سبد کالای خانوار حذف کنیم یک بی تدبیری انجام شده حال باید دید که چگونه می‌توان این موضوع را جبران کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با بیان اینکه نگرانی زیاد ما خرید بیش از نیاز صنعت نیست، عنوان کرد: گندمی که به دامداریها و مرزها برود نگرانی دارد، مرزها قابل کنترل است اما موضوع نخست را چندان نمی‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه باید صنعت را به خرید توافقی تشویق کنیم، خاطرنشان کرد: نباید شرایط طوری شود که آسیب دیدن کشاورز سبب شود تا از خیر کاشت گندم بگذرد که تدبیر در این خصوص لازم است.

این مقام مسئول با اعلام این دستور به ضابطین قضایی تصریح کرد: در خصوص خروج بدون مجوز قانونی این نکته مورد توجه تمام نیروهای انتظامی و مسئول قرار گیرد که اجازه خروج گندم بدون مجوز قانونی مراجع ذی صلاح به کسی داده نشود و این خصوص اقدامات باید بدون ملاحظه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه صرف داشتن بارنامه مجوز قانونی برای خروج گندم از استان نیست، گفت: هرگونه باری که حمل می‌شود باید با داشتن مجوز قانونی مراجع ذی صلاح مبدا و مقصد مشخصی نیز داشته باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر