logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۲۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

کاهش 44 درصدی خرید گندم در استان زنجان/ با وجود خرید توافقی شاهد کاهش خرید هستیم

کاهش-44-درصدی-خرید-گندم-در-استان-زنجان-با-وجود-خرید-توافقی-شاهد-کاهش-خرید-هستیم

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان‏ از کاهش 44 درصدی خرید گندم در استان زنجان‏ خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمد ایزدی امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش خرید گندم در استان زنجان قیمت تضمینی ۱۷۰۰ تومانی بوده است.

وی با بیان اینکه خیلی از کشاورزان به این قیمت اعتراض دارند، ابراز کرد: امسال 15 روز نسبت به سال گذشته خرید را زودتر آغاز کردیم که برای این امر 17 مرکز خرید پیش بینی شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه سیلوهای استان 500 هزار تن ظرفیت دارند، ابراز کرد: از 17 مرکز خرید دو سیلو دولتی و 15 مرکز دیگر کارخانجات آرد و سیلوهای بخش خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه زنجان سال گذشته استان نهم کشور در خرید گندم را داشت، عنوان کرد: امسال بدون لحاظ کردن خرید توافقی 44 درصد کاهش خرید را داریم که با لحاظ کردن خرید توافقی 33 درصد با کاهش خرید گندم مواجه هستیم.

ایزدی با بیان اینکه ما هنوز خرید را تمام نکردیم، ادامه داد: استان آذربایجان شرقی  بیشترین کاهش را در خرید گندم داشته است.

وی با اشاره به 162 هزار خرید تضمینی که امسال انجام شده است، خاطرنشان کرد: 60 هزار تن نیز از سال گذشته گندم داریم که در کل 223 هزار تن موجودی گندم داریم.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه میزان مصرف استان ۲۱۰ هزار تن برای همه مصارف است، گفت: اکنون بیش از مصرف یکسال گندم داریم.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی امسال برای نخستین بار انجام می‌شود، اظهار کرد: خرید توافقی در استان زنجان ۱۶ هزار تن بوده است.

ایزدی با بیان اینکه قیمت خرید توافقی باید بالاتر از قیمت خرید تضمینی باشد، عنوان کرد: با وجود خرید توافقی شاهد کاهش خرید هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کشاورزان گندم را کیسه گیری و انبار می‌کنند، ابراز کرد: پرداختی ما به کشاورزان نیز تا 28 تیر ماه بوده است یعنی 15 روز از پرداختها عقب هستیم یعنی از ۲۷۵ میلیارد حدود ۱۰۰ میلیارد پرداخت کرده‌ایم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر