logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۱۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

200 خانه هلال در روستاهای زنجان راه اندازی می شود

200-خانه-هلال-در-روستاهای-زنجان-راه-اندازی-می-شود

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از راه اندازی 200 خانه هلال در سطح روستاهای این استان خبرداد و گفت: این مهم به منظور توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث راه اندازی می شود.

به گزارش موج رسا; شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از زلزله کرمانشاه و سیل فروردین ماه امسال به منظور همکاری دهیاران و شهرداران با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مقرر شد خانه های هلال در همه روستاها و شهرستان های استان راه اندازی شود.

وی گفت: برای تحقق این مهم در شهرستان های خدابنده، ابهر، خرمدره و ایجرود، بخش مرکزی ماهنشان و دندی، در شهرستان طارم نیز در شهرهای گیلوان و آببر جلسات توجیهی و آموزش دهیاران انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای راه اندازی خانه های هلال در سطح استان ابتدا آموزش دهیاران، جلسات توجیهی و آموزش شوراهای اسلامی در روستاها ضروری می باشد که تاکنون همه این موارد انجام شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: بعد از این مرحله افتتاح خانه های هلال در ساختمان دهیاری روستاها انجام، جذب و عضوگیری از داوطلبان آغاز و این علاقمندان نیز از آموزش های امدادی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریور امسال 200 خانه هلال در روستاهای استان زنجان راه اندازی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با راه اندازی این خانه ها، روستائیان به عنوان کمک یار جمعیت هلال احمر در مواقع بحران، حوادث طبیعی و غیرطبیعی از آموزش کمک های اولیه بهره مند می شوند.

میرزایی، ایجاد فرهنگ داوطلب محوری در جمعیت هلال احمر استان زنجان را یکی دیگر از اهداف راه اندازی خانه هلال بیان کرد و افزود: آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی را از مهمترین برنامه های آموزشی برشمرد.

بیشتر بخوانید

وی اضافه کرد: این مهم در راستای تحقق برنامه های پنج ساله جمعیت هلال احمر و ارتقای شاخص مشارکت های مردمی و تامین منابع داوطلبی با ایجاد خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن روستاها در هنگام حوادث و اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه هنگام بروز حادثه، راه اندازی خانه های هلال با استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای اسلامی روستاها در زمینه فعالیت های بشر دوستانه ضروری است.

به گزارش موج رسا، خانه هلال، مركزی با ساختار داوطلبی بدون نيروی انسانی رسمی، قراردادی يا پيمانی در سطح محلات شهرها و روستاهاست كه توسط اعضاء، داوطلبين، خيرين، نيكوكاران و واقفين به منظور ارائه خدمات در شرايط بحرانی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر