logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۱۹۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تیراندازی تگزاس؛ دموکرات‌ها خواستار محدودیت حمل سلاح شدند

-تیراندازی-تگزاس؛-دموکرات‌ها-خواستار-محدودیت-حمل-سلاح-شدند-

تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواستار پایان خشونت با اسلحه در این کشور شدند.

به گزارش موج رسا; پس از تیراندازی مرگبار روز شنبه در یک فروشگاه در ال پاسو ایالت تگزاس که منجر به مرگ چندین نفر شده است، تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا خواستار پایان خشونت با اسلحه شده‌اند.

یک منبع آگاه پلیس گفته است که در تیراندازی روز گذشته در تگزاس حداقل 20 نفر کشته شده‌اند. پلیس تگزاس از بازداشت یک نفر در خصوص این حادثه مرگبار خبر داده است.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، الیزابت وارن، برنی سندرز و کوری بوکر سناتورهای آمریکایی، پیت بوتیگیگ شهردار، جولیان کاسترو وزیر سابق توسعه شهری آمریکا نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید خشونت با اسلحه در این کشور ابراز کرده و خواستار اقدام فوری دولت آمریکا برای پایان دادن به این وضعیت شده‌اند.

این تیراندازی در شهر محل زندگی "بتو اوروکه" سناتور ایالت تگزاس به وقوع پیوسته است. وی مجبور شد به خاطر این حادثه مرگبار برخی از فعالیت‌های انتخاباتی خود را تعطیل کرده و به ال پاسو برگردد.

جو بایدن در واکنش به این حادثه در پیامی در توئیتر نوشت: چند نفر دیگر باید جان خود را در این گونه حوادث از دست بدهند؟ چند خانواده دیگر باید متلاشی شود؟ زمان برای انجام اقدامات موثر برای پایان دادن به این اپیدمی خشونت با اسلحه در حال از دست رفتن است.

الیزابت وارن نیز در توئیتر نوشت: اخبار مربوط به ال پاسو تکان دهنده و هولناک است. قلب من به خاطر قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنها شکسته است. خانواده‌های زیادی از این گونه تراژدی‌ها لطمه خورده‌اند. ما باید برای پایان دادن به اپیدمی خشونت با اسلحه در این کشور هر چه سریعتر اقدام کنیم.

برنی سندرز نیز رسما تقصیر را به گردن سنای آمریکا انداخت که کنترل آن را جمهوریخواهان در دست دارند. وی گفت: جمهوریخواهان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. این رویکرد آنها باید تغییر کند.

کوری بوکر نیز با انتشار پیامی در توئیتر تاکید کرد: باید به این کابوس ملی پایان دهیم. برای کسانی که در این تراژدی بزرگ آسیب دیدند، دعا می‌کنم.

منببع : تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر