logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۱۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

مشکلی در استقرار واحدهای صنعتی در شهرستان ماهنشان و طارم وجود ندارد/ ادامه روند فعلی مصرف آب استان را با بحران مواجه می‌کند

مشکلی-در-استقرار-واحدهای-صنعتی-در-شهرستان-ماهنشان-و-طارم-وجود-ندارد-ادامه-روند-فعلی-مصرف-آب-استان-را-با-بحران-مواجه-می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه روند مصرف آب در استان به ویژه کشاورزی بالا بوده و باید مصرف آب در این حوزه مدیریت شود.

یوسف رضا پور در گفت‌و با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر مدیریت مصرف آب در استان زنجان اظهار کرد: بیشترین مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی بوده و نیازمند مدیریت مصرف آب در این حوزه هستیم.

وی با تاکید براینکه باید کاهش مصرف آب را جدی بگیریم افزود: اگر روند مصرف آب را با همین رویه در بخش کشاورزی و شرب داشته باشیم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در ادامه با اشاره به روند مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان گفت: طولانی بودن پروسه اداری مسدود کردن چاهای غیرمجاز روند کار را مشکل کرده ولی با این حال عملیات مسدود کردن چاه های غیر مجاز در دستور کار جدی خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه 14 گروه گشت و بازرسی در سطح استان زنجان در حوزه مسدود کردن چاه های غیرمجاز فعالیت دارند افزود: گروه انسداد چاه های غیرمجاز به دو گروه افزایش یافته که کار انسداد چاههای غیرمجاز را انجام می‌دهند.

رضا پور با بیان اینکه افزایش آب سدهای استان زنجان به معنی این نیست که با بحران آب مواجه نیستیم یا از بحران خارج شدیم بیان کرد: ورودی آب به سدهای استان بیش از ۲۸۳ میلیون مترمکعب بود و این میزان ورودی آب رشد ۴ برابری نسبت به سال گذشته داشت.

وی بیان کرد: ورودی آب به سد تهم زنجان ۴۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال قبل ۱۴ میلیون مترمکعب رشد دارد و ورودی آب به سد گلابر، کینه ورس و تالوار به ترتیب بیش از ۶۰ ،۴۷ و ۶۹ درصد رشد دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان همچنین به مصرف آب در صنعت نیز اشاره و بیان کرد: مصرف آب در حوزه صنعت پایین و آن چیزی که در این حوزه مطرح است نباید صنایع در مناطق بحرانی استان مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین آب صنایع در استان وجود ندارد افزود: برخی از مناطق مانند شهرستان طارم و ماهنشان به دلیل کم بودن بحران آب مستعد استقرار واحدهای صنعتی هستند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر