logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۱۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی براساس اسناد بالادستی نظام بودجه ریزی می کند

دانشگاه-آزاد-اسلامی-براساس-اسناد-بالادستی-نظام-بودجه-ریزی-می-کند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام بودجه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اسناد بالا دستی نظام و در راستای تحقق اهداف و چشم اندازهای گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش موج رسا; دکتر بهروز طهماسب کاظمی در چهاردهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ، افزود : دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم معنوی و مادی برخوردار بوده و گام های بلندی  برای توسعه و تعالی کشور برداشته است.

وی به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت های علمی و پژوهشی اشاره کرد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد حل مسائل ملی فعالیت می کند  و هر واحد دانشگاهی منطبق بر اقتضائات و مسائل آن منطقه باید برای حل مسائل و مشکلات برنامه ریزی کنند.

 این مسئول با اشاره به لزوم توجه به مطالبات دانشجویی اظهار کرد: دانشجو نزد دانشگاه امانت است و  باید ازسرمایه هایی که به ما سپرده شده است محافظت کنیم.

وی ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت : ارائه خدمات با کیفیت بالا و قابل قبول به دانشجویان مورد توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی است .

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، به رابطه صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت : متاسفانه رابطه مطلوبی بین صنعت و دانشگاه در کشور وجود ندارد و دانشگاه ها باید نگاه جامع و چند وجهی به مسائل حوزه صنعت داشته باشند و اعتماد بخش صنعت را برای حل مسائل جلب نمایند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: اگر دانشگاه  و آموزش عالی را به اقتصاد و معرفت مردم گره نزنیم، مردم اعتمادشان را به دانشگاه از دست خواهند داد.

وی تصریح کرد : نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به مساله درآمدهای غیرشهریه ای نگاه صرفا اقتصادی و درآمدی نیست بلکه یک نگاه علمی به این حوزه برای حل مسائل کشور است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت : تشکیل مجمع خیرین دانشگاهی یکی از اهداف این دانشگاه به عنوان یک راهبرد برای توسعه امر خیر و نیکوکاری است که این مهم در دانشگاه اتفاق افتاده است و به دنبال بسط و توسعه آن در نقاط مختلف کشور هستیم.

کاظمی به توسعه رشته های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت : توسعه رشته های علوم پزشکی بر مبنای آمایش سرزمینی و هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

 وی ادامه داد : هماهنگی و ارتباط مطلوبی بین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان وجود دارد و این ارتباط و هماهنگی می تواند برای توسعه حوزه پزشکی موثر و مفید واقع گردد.

بیشتر بخوانید

دکتر کاظمی همچنین درخصوص وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد : استان زنجان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی و دانش بنیان بوده و می تواند بیش از پیش موثر واقع شود و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان می تواند زمینه های زیرساخت برای بخش های مختلف مولد استان را مهیا نماید.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از همراهی و حمایت مسئولان استان زنجان از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان قدردانی کرد و آن را فرصتی بی بدیل برای تحقق اهداف دانشگاه برشمرد.

استاندار زنجان در ادامه این برنامه گفت: رویکرد بنده در استان زنجان حمایت از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است و معتقدم باید از آن حمایت کرد.

فتح الله حقیقی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه نظام است و بنده هم به عنوان سرباز نظام از دانشگاه با همه توان  حمایت می کنم.

وی با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی های آزاد اندیشی تاکید کرد : جای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها خالی است و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند این خلاء را جبران نماید.

مقام عالی استان زنجان تصریح کرد : دانشگاه آزاداسلامی می توانند با سرمایه گذاری در بخش های  اقتصادی ، مانند کشاورزی نوین و طرح های فناورانه  موضوع علم به ثروت را محقق نماید.

عضوهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اولویت استانداری زنجان در راستای حمایت از طرح های فناوری نوین دانشگاهی است  و باید برنامه ها و بودجه ریزی های دانشگاه براساس واقعیت ها و نیازها باشد.

 

*دانشگاه آزاد اسلامی، بخش بزرگی از آموزش عالی زنجان

علیرضا فیروزفر نیز در ادامه این جلسه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان متشکل از 4 واحد ، 2 مرکز و 3 مجتمع فرهنگی و آموزشی سما می باشد.

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به حوزه تحقیق و پژوهش های علمی برمبنای حل مسائل استان و کشور در حوزه های مختلف می باشد.

وی با اشاره به موضوع شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد : متأسفانه تصوری غیرواقعی در مورد شهریه دانشگاه آزاد بین مردم شکل گرفته  است، در حالی که شهریه مدارس غیر انتفاعی از شهریه این دانشگاه بیشتر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مهمی مانند تعداد بالای هیات علمی مجرب و زیرساخت های آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی می باشد و بر مبنای همین پتانسیل ها توانایی ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به جمعیت بیشتری از داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر