logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۱۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

سریال شهید شهریاری در حال نگارش است

سریال-شهید-شهریاری-در-حال-نگارش-است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت:در حال پیگیری تولید سریال شهید شهریاری هستیم و تولید این سریال در حال نگارش است.

به گزارش موج رسا; محسن لطیفی به همراه جمعی از معاونین این اداره کل با حضور در بنیاد شهید استان زنجان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و معاونین این مجموعه دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ضمن خیرمقدم از حضور مسئولان صدا و سیما در بنیاد شهید، از فعالیت صدا و سیما در کیفی سازی برنامه ها، به ویژه حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر و تشکر کرد. 
«علی کاظمی» با اشاره به وجود 160 هزار سند از شهدای استان در موزه شهدا، اظهار داشت: اسناد موجود محتوای خوبی برای تولید برنامه ها و ایده ها در حوزه ایثار و شهادت به شمار می رود.
وی همچنین در این جلسه بر تولید مستند یا برنامه با موضوع والدین شهدا به ویژه والدین بیش از یک شهید تاکید کرد و افزود: پرداختن به زندگی نامه جانبازان به ویژه جانبازان بالای 70 درصد و نشر وصیت نامه شهیدان از طریق صدا و سیما می تواند در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین اقشار مختلف مردم موثر باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن و تقارن آن با عید سعید غدیرخم، تصریح کرد: با توجه به وجود شهدای سادات در استان، این مناسبت فرصت مغتنمی برای معرفی و پخش وصیت نامه شهدای سادات است.
وی همچنین بر معرفی شهدای شاخص و کارآفرین تاکید کرد و ادامه داد: جامعه ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی پیشتاز بوده که نیازمند به معرفی در بین مردم هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر پیگیری ساخت مستند و سریال شهید شهریاری اشاره داشت و گفت: سریال شهید شهریاری به عنوان شهید شاخص استان و کشور باید در استان زنجان ساخته شود.
مدیرکل صدا و سیمای زنجان، نیز در این دیدار با اشاره به پیگیری تولید سریال شهید شهریاری افزود: تولید این سریال در حال نگارش است که در این زمینه با همسر و فرزند شهید به صورت هفتگی مصاحبه شده است.
«سید محسن لطیفی» ادامه داد: در راستای تولید این سریال فاخر با صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز مصاحبه شده است.
وی کمبود بودجه را از مشکلات صدا و سیما در تولید برنامه ها عنوان کرد و گفت: ساخت کارهای شاخص و ماندگار نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه ها است.
مدیرکل صدا و سیمای زنجان در پایان به تولیدات این مرکز اشاره داشت و از تولید چند برنامه در حوزه ایثار و شهادت در سالجاری خبر داد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز، بنیاد شهید و صدا و سیما را دو دستگاه ارزشی استان معرفی کرد و افزود: این دو دستگاه می توانند با مشارکت بیش از پیش یکدیگر کارهای ارزشمندی در حوزه ایثار و شهادت انجام دهند.
«سید جمال الدین موسوی» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از کلید های طلایی در زندگی برشمرد و ادامه داد: ایثار و شهادت از موضوعاتی است که همواره نو بوده و شهدایی از قبیل شهید حججی ثابت کرده اند که این موضوع هیچ زمانی کهنه نمی شود و می توان به این موضوع هنرمندانه پرداخت و به گفته مقام معظم رهبری چند ثانیه کار هنری بهتر از چند ساعت سخنرانی است.
معاون فرهنگی بنیاد شهید نیز در این جلسه با اشاره به تولیدات بنیاد اظهار داشت: ۴۱ عنوان فیلم تا کنون با موضوع شهدا توسط بنیاد شهید با مشارکت سایر دستگاه ها تولید شده است که برخی از آنها از شبکه های مختلف صدا و سیما نیز پخش شده است.
 
علی بیات همچنین به تولید برنامه پلاک با موضوع معرفی شهدا و وصیت نامه آنها پرداخت و اضافه کرد: با توجه به بخشنامه مرکزی بنیاد شهید در راستای لزوم مصاحبه با والدین شهدا، ابتدا در صورت همکاری و مشارکت صدا و سیما مرکز زنجان این برنامه محقق خواهد شد و در غیر این صورت از خدمات سایر موسسات بهره مند خواهیم شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر