logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۱۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

افزایش 100 درصدی کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان زنجان/ قاچاقچیان کالا در زنجان به 95 میلیارد و 200 میلیون ریال جریمه محکوم شدند

افزایش-100-درصدی-کشفیات-فرآورده‌های-نفتی-قاچاق-در-استان-زنجان-قاچاقچیان-کالا-در-زنجان-به-95-میلیارد-و-200-میلیون-ریال-جریمه-محکوم-شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به برخورد با قاچاق کالا در استان زنجان گفت: قاچاقچیان کالا امسال در استان زنجان به 95 میلیارد و 200 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق 185 پرونده به تعزیرات حکومتی استان زنجان وارد شده است اظهار کرد: از این تعداد 176 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی با اشاره به میزان محکومیت پرونده‌های قاچاق در استان زنجان تصریح کرد: میزان محکومیت این پرونده‌ها بالغ بر 95 میلیارد و 200 میلیون ریال بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان بیان کرد: از این میزان 24 میلیارد و 100 میلیون ریال وصول شده است.

وی از افزایش 21 درصدی میزان کشفیات قاچاق کالا در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و افزود: امسال نسبت به سال گذشته میزان محکومیت پرونده‌های قاچاق نیز 20 درصد افزایش یافته و میزان وصولی محکومیت‌ها نیز 64 درصد رشد داشته است.

ممیزی با اشاره به اینکه امسال در حوزه کشفیات قاچاق کالا با رشد مواجه بودیم عنوان کرد: امسال تعداد کالاهای قاچاق وارد شده به تعزیرات حکومتی به ترتیب سیگار 31 پرونده، پوشاک 28 پرونده، فرآورده‌های نفتی نیز 27 پرونده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال 130 درصد افزایش ورود پرونده سیگار داشتیم عنوان کرد: این نشان می‌دهد فعالیت قاچاقچیان در این حوزه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ورود جدی پلیس فتا زنجان به مقابله با قاچاق کالا در فضای مجازی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه محموله سیگار در اکثر موارد به صورت جا ساز به استان زنجان وارد می‌شود عنوان کرد: این محموله‌ها بیشتر از شهر‌های مرزی کشور بارگیری شده و به سمت استانها مرکزی به ویژه تهران می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عاملین قاچاق سیگار امسال در استان زنجان بالغ بر 23 میلیارد و 400 میلیون ریال جریمه محکوم شدند افزود: عاملان پوشاک نیز بالغ بر 10 میلیارد و 400 میلیون ریال و فرآورده‌های نفتی هم بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

ممیزی با اشاره به اینکه امسال 27 محموله فرآورده‌های نفتی کشف شده که در چهار ماهه سال گذشته 14 محموله بود عنوان کرد: تعداد کشفیات فرآورده‌های نفتی در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در چهار ماهه امسال 154 حکم ضبط کالا به نفع دولت صادر شده است افزود: 19 حکم خودرو حامل قاچاق کالا  و 17 حکم معدوم سازی کالاهای خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی غیرقابل مصرف نیز امسال به نفع دولت صادر شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر