logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در سه روز آینده؛

وضعیت آب و هوایی استان زنجان ناپایدار است/ پیش بینی بارش برف در روز13 فروردین ماه

وضعیت-آب-و-هوایی-استان-زنجان-ناپایدار-است-پیش-بینی-بارش-برف-در-روز13-فروردین-ماه-

کارشناس هواشناسی استان زنجان با اشاره به ورود سامانه بارشی از عصر روز جمعه به استان گفت: در سه روز آینده وضعیت آب و هوایی استان زنجان ناپایدار است.

محمد علی مسلمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از شب روز جمعه با ورود سامانه بارشی به استان به تدریج آسمان استان با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه بارش ها در شب جمعه به شکل رگبار باران و وزش باد به تدریج آغاز خواهد شد ، تصریح کرد: در طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز این سامانه بارشی در استان تقویت و بارش‎ها عمدتا به شکل رگبار و بارش متناوب باران ادامه خواهد داشت.

مسلمی با اشاره به پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان در طی روزهای 12 و 13 فرورودین ماه خاطرنشان کرد: با توجه به افت دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان بارشها به شکل باران و برف پیش بینی می شود که به شهروندان نیز توصیه می شود در هنگام تردد در محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی استان زنجان افزود: طی روزهای سه شنبه سامانه بارشی از استان خارج شده و برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده بارشی نخواهیم داشت.  

وی به وضعیت جوی استان در 24 ساعت آینده اشاره کرد و ابراز کرد: طی امروز و فردا با توجه به عدم فعالیت سامانه بارشی فعال، هوای استان صاف تا قسمتی ابری است که این وضعیت در برخی از مناطق با افزایش ابر و بارشهای پراکنده باران همراه است.

مسلمی به گرمترین و خنک ترین نقاط استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و یادآور شد: شهر آببر با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شهر گرماب با 2 درجه زیر صفر خنک ترین نقاط استان در 24 ساعت گذشته بودند.

وی با اشاره به افت 3 تا 6 درجه ای دمای استان در طی روزهای آینده ابراز کرد: در صورت کاهش شدید دما طی اطلاعیه ای توصیه های لازم برای کشاورزان برای جلوگیری از یخ زدگی درختان انجام می شود./ک

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر