logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۱۹۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا زنجان در گفت‌وگو با موج رسا تاکید کرد

ورود جدی پلیس فتا زنجان به مقابله با قاچاق کالا در فضای مجازی

ورود-جدی-پلیس-فتا-زنجان-به-مقابله-با-قاچاق-کالا-در-فضای-مجازی

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس فتا با حساسیت بیشتری به حوزه قاچاق کالا در فضای مجازی وارد شده است گفت: فضای مجازی توسط پلیس فتا به صورت مستمر رصد می‌شود.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت پلیس فتا در جلوگیری از فروش کالای قاچاق در فضای مجازی اظهار کرد: پلیس فتا به موضوع فروش قاچاق کالا به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، لوازم خانگی و غیره ورود کرده و با عاملان برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: از عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی جلوگیری می‌شود و در صورت مشاهده اقدامات لازم در مورد جلوگیری از فعالیت متخلفان در این بستر اقدام شده و به پلیس آگاهی استان معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با تاکید براینکه شهروندان باید در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند و به تبلیغ کالاهای خارجی اطمینان نکنند افزود: کالاهایی که در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود ممکن است تقلبی و یا تاریخ گذشته بوده و همچنین ممکن است قاچاق باشد که توصیه می‌شود شهروندان از خرید کالا در این بستر از سایت‌های غیرمجاز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

جریمه میلیاردی عامل خرید و فروش ارز قاچاق در زنجان

وی با اشاره به اینکه پلیس فتای زنجان بستر فضای مجازی استان زنجان و سایر استانها را رصد می‌کند و اگر مواردی از قاچاق کالا که مربوط به استان زنجان باشد اقدام می‌شود و اگر در سایر استانها باشد قطعا به استان مربوطه اعلام می‌شود بیان کرد: بعد از شناسایی افراد متخلفان با هماهنگی مقامات قضایی به پلیس آگاهی جهت برخورد قانونی اقدام می‌شود.

آدینه‌لو با بیان اینکه بستر فضای مجازی بهترین فرصت برای آگاه سازی مردم از عواقب کالای قاچاق که در فضای مجازی ارائه می‌شود است افزود: سازمانهای فرهنگی و سایر سازمانهای متولی می‌توانند از ظرفیت‌های این بستر در حوزه آگاه سازی مردم استفاده کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت این بستر در آگاه سازی جوامع از عواقب کالاهای قاچاق در اقتصاد کشور و تاثیر آن بر بیکاری جوانان بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه‌ای که اعمال می‌شود باید آگاهی سازی مردم از عواقب استفاده از کالاهای قاچاق در اولویت قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به تاکید حضرت آقا و ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی ناجا نیز به شدت اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده و در راستای مبارزه با قاچاق کالا اقدام می‌کند افزود: تفاوتی ندارد که قاچاق کالا در بستر فضای مجازی باشد یا در بستر فضای حقیقی. پلیس فتا با حساسیت ویژه قاچاق کالا را در فضای مجازی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیاز است سایر سازمانها نیز در این زمینه باید ورود داشته باشند عنوان کرد: این موضوع مورد تاکید ما بوده و کار مقابله‌ای از طرف پلیس انجام می‌شود.

آدینه‌لو در مورد فعالیت سایتها فروش کالا در فضای مجازی ابراز کرد: همه سایت‌هایی که در فضای مجازی اقدام به فروش کالا می‌کنند باید مجوز فعالیت داشته باشند و اگر مجوز فعالیت نداشته باشند قطعا برخورد قانونی با آنها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا به صورت مستقیم نمی‌تواند اقدامات  برخورد داشته باشد و در حوزه عرضه، تبلیغ و فروش کالاهای قاچاق و کالاهای ممنوعه کار رصدی توسط پلیس فتا انجام می‌شود عنوان کرد: پلیس فتا در حوزه عرضه کالاهای ممنوعه نیز در فضای مجاز فعال بوده و اقدامات شناسایی را انجام می‌دهد و عاملان به حوزه تخصصی ناجا برای برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: پرونده برخی از کالاهای قاچاق کشف شده که با رصد فضای مجازی انجام می‌شود گاها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواردی از فروش کالای قاچاق در فضای مجازی در استان داشتیم افزود: فضای مجازی به صورت مستمر رصد شده و اقدامات برخورد قانونی با عاملان فروش قاچاق کالا در فضای مجازی در سطح استان انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر