logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۱۹۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دادگستری استان زنجان:

رسیدگی به پرونده‌های قصور پزشکان تسریع می‌یابد

رسیدگی-به-پرونده‌های-قصور-پزشکان-تسریع-می‌یابد

رئیس دادگستری استان زنجان در مورد علت اطاله پرونده‌های قصور پزشکان در زنجان گفت: عدم اظهار نظر سازمان نظام پزشکی در مورد این پرونده‌ها باعث اطاله این پرونده‌ها شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد پرونده‌های قصور پزشکان اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌های جریانی در دستگاه قضایی را شناسایی کردیم که متاسفانه به علت قصور پزشکان آسیب‌هایی به شهروندان رسیده بود و این شهروندان شکایت کرده بودند که رسیدگی به این پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیز مطرح است.

وی با اشاره به اینکه هیئتی برای رسیدگی به پروند‌های مانده تعیین شده تا کار رسیدگی‌ در این پرونده‌ها تسریع یابد بیان کرد: گزارشی که در مورد این پرونده‌ها حاصل شده که سازمان نظام پزشکی استان استعلامی که باید در مورد این پرونده‌ها انجام می‌داد در این مورد اقدامی نکرده است.

رئیس دادگستری استان زنجان با بیان اینکه این موضوع منجر به اطاله در تصمیم نهایی این پرونده‌ها شده است افزود: برای حل این مشکل جلسه‌ای را با نظام پزشکی برای تسریع در روند بررسی این پروند‌ه‌ها برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: از نظام پزشکی درخواست کردیم کمیته‌ تخصصی زیر مجموعه‌ای رسیدگی کننده این پرونده‌ها را فعال کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: باید این کمیته‌ها هر چه سریع‌تر نظر خودشان را در پاسخ به استعلام شعب رسیدگی کننده ارسال کنند تا مشکل این پرونده‌هایی که با اطاله مواجه شده برطرف شود.

وی افزود: پزشکان باید دقت‌های لازم را در طبابت از عمل جراحی و درمانی که برای یک بیمار آغاز می‌کنند داشته باشند تا شاهد تشکیل پرونده‌هایی از نوع قصور پزشکی در سطح استان نباشیم.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه باید به طور کلی یک نگاه فنی و حرفه‌ای در این اقدامات حاکم باشد تا منجر به تشکیل پرونده در دستگاه قضایی نشود بیان کرد: سازمان نظام پزشکی نیز وعده داده اقدامات لازم نظارتی و کنترلی و فنی در این زمینه در استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمسیونی حوزه رسیدگی به تخلفات پزشکان در سازمان نظام پزشکی افزود: در این کمسیون مسائل مربوط به پزشکان به غیر از موارد جرمی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک عضو قضایی نیز برای حضور در این کمسیون معرفی شده است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در مورد اقدامات انجام شده در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های پزشکان افزود: در این راستا تعداد کمسیون‌ها از یک کمسیون به دو کمسیون افزایش یافته که این امر اطاله دادرسی را قطعا از بین خواهد برد.

وی بیان کرد: با تدبیری که در دادگستری استان و هم در سازمان نظام پزشکی اتفاق افتاده این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر