logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۱۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد

تهیه طرح هادی برای 697 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان

تهیه-طرح-هادی-برای-697-روستای-بالای-20-خانوار-استان-زنجان-

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از تهیه طرح هادی برای 697 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا;  سجاد صنعتی منفرد در گفتگو با خبرنگار  موج رسا با بیان اینکه، تاکنون برای 58 روستای زیر 20 خانوار در استان طرح هادی تهیه شده است،اظهار کرد: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان نیز  طبق سرشماری سال 95 طرح هادی برای 697 روستا تهیه شده است.

سجاد صنعتی منفرد ادامه داد:  میانگین  تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار در سطح استان زنجان 2/98 درصد  است که خوشبختانه در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 وی مهمترین هدف طرح های هادی روستایی را  تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی ، اقتصادی و اجتماعی روستاها دانست و افزود: برای اینکه روستاهای زیر 20 خانوار استان نیز بتوانند از خدمات زیربنایی و سایر تسهیلات  بهره مند شوند،  برای 58 روستای زیر 20 خانوار در استان نیز  طرح هادی تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد:  ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

صنعتی منفرد ادامه داد: هم اکنون تهیه چو اجرای طرح هادی  روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.   

صنعتی منفرد تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی می باشند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم نمود تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر