logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۱۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرحج و زیارت استان زنجان:

آزادبرها بلای جان عتبات عالیات

آزادبرها-بلای-جان-عتبات-عالیات

مدیرحج و زیارت استان زنجان گفت: آزاد برها به ویژه بانوانی که بدون علم در زمینه عتبات عالیات کار می کنند،مشکلاتی را برای زائران به وجود می آورند.

فرامرز بابایی امروز در گفت  وگو با خبرنگارموج رسا;، اظهار داشت: آزاد برهای بدون مجوز از جمله خانم جلسه ای ها،ائمه جماعت و عواملی که تجربه سفرهای سیاحتی دارند، در بخش عتبات عالیات بدون مجوز کار می کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد این موضوع را کنترل کرده ایم اما در برخی موارد کاری از پیش نبرده ایم، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکسری مسائل ریشه فرهنگی دارد و مردم باید از منظر فرهنگی مدافع حقوق خود باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گاهی زائران به موضوعات مهم از جمله اینکه خانم جلسه ای که به صورت آزاد بر در زمینه عتبات عالیات کار می کند،چقدر توانایی دارد و چطور می تواند تور زیارتی را مدیریت کند، منابع مالی و تجربه او چقدر است و چه جور قراردادهایی را در خصوص تدارکات،غذا حمل و نقل، امنیت و خدمات پزشکی منعقد می کند،فکر نمی کنند.

مدیرحج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه برخی افراد متاسفانه به دنبال 50 تومانی ارزانی در زمینه سفر به عتبات عالیات هستند، افزود: باید در این زمینه  ریشه ای کار کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه گاهی مشاهده شده است که زائر ما عتبات می رود و سه ما بعد مریض می شود و هیچ کس هم نمی داند چرا؟،افزود: باید ریشه چنین موضوعاتی را در سفرهای بدون مجوز پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

بابایی با اشاره به سابقه 40 ساله حج و زیارت در زمینه عتبات عالیات، بیان داشت: این سازمان دولتی در کنار ارائه همه خدمات دارای کارشناسان ویژه و آشپزخانه های مجهز در عراق است که در سطح ایران این آشپرخانه ها به دلیل محدودیت تحریم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه علم بومی این کار را سازمان حج و زیارت در عربستان و عراق ایجاد کرده است، افزود: کاملا مهندسی و بهداشتی و با معیارهای بهداشت جهانی غذا در عراق و عربستان ارائه می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: آزاد بر برای استفاده از یک وعده غذای مجانی زائر را تا سامرا می برد و امنیت او را به خطر می اندازد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر