logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۱۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در سالروز عملیات مرصاد؛

نگاهی به نقش زنجانی ها در غروب جاویدان منافقان/ تقدیم 46 شهید و جانباز زنجانی در عملیات مرصاد

نگاهی-به-نقش-زنجانی-ها-در-غروب-جاویدان-منافقان-تقدیم-46-شهید-و-جانباز-زنجانی-در-عملیات-مرصاد

عملیات مرصاد به عنوان یکی از عملیات های مهم دوران دفاع مقدس است که رزمندگان زنجانی نقش بی بدیلی در این عملیات داشتند.

به گزارش موج رسا; اقدام جنایت آمیز و خیانت بار منافقین در هجوم به میهن اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران با پذیرش قطعنامه 598 زمینه های لازم برای پایان جنگ و عبور سرافرازانه ملت ایران از این فتنه فرامنطقه ای را فراهم آورده بود از جمله این رخدادهای مهم و عبرت آموز به شمار می رود.

در پنجم مردادماه سال 67 منافقین قصد داشتند طی عملیات موسوم به «فروغ جاودان» و شعار «از مهران تا تهران» به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند اما رزمندگان اسلام در عملیاتی متقابل با نام «مرصاد» عناصر منفور گروهک نفاق را در تنگه پاتاق و در نزدیکی کرمانشاه در کمین خود گرفتار کرده و با وارد ساختن ضربات مهلک «غروب جاویدان» را برای آنها رقم زدند.

در عملیات مرصاد که با رمز مقدس «یا صاحب الزمان(عج)» در پنجم مردادماه سال 67 آغاز شد، دو گردان گردان "علی بن ابیطالب" و "سید الشهداء" از استان زنجان برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس گیری مناطق اشغال شده در خطوط جبهه میانی جنگ با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتبانی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی حضور داشتند.

عملیات مرصاد نمادی ماندگار و الهام بخش از وحدت، یکپارچگی ملی و عزم و اراده امام و امت در جامعه اسلامی برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش ها و آرمان های سترگ انقلاب اسلامی است.

این عملیات از سوی دیگر مظهر نفرت و بیزاری ملت ایران از جنایتکاران، متجاوزان و دشمنان در هشت سال دفاع مقدس است.

"علی کاظمی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: عملیات غرورآفرین مرصاد در سال 67 با هدف مقابله با حرکت مذبوحانه منافقان و مزدوران انجام شد.

وی با اشاره به نقش رزمندگان زنجانی در این عملیات، بیان داشت: استان زنجان شهدای گرانبهایی را در این عملیات تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است.

این مسئول بیان داشت: شهیدان "محمد اسدی"، "جواد سلیمی"، "روح‌الله شکوری"، "جواد مددیان"، "باب‌الله مولایی" و "خلیل شاه‌محمدی" جزو شهدای این عملیات محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تقدیم 46 شهید و جانباز از استان زنجان در عملیات مرصاد، بیان داشت:شهید روح‌الله شکوری فرمانده گردان سیدالشهداء و شهید علی‌اکبر جعفری دانش‌آموز 18 ساله اعزامی از شهرستان ابهر در این عملیات حضور داشتند.

به گزارش موج رسا،در عملیات مرصاد استان زنجان 22 شهید گلگون کفن را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و همچنین 23 تن از رزمندگان استان زنجان در این عملیات به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند. در واقع هدف رزمندگان در عملیات مرصاد در هم کوبیدن نیروهای منافق و باز پس‌گیری مناطق اشغال شده بود. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر